تابناک-معاون ثبت اسناد و املاک کشور در پانصد و سی و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان گفت: چنانچه واحدهای تولیدی نسبت به تسویه حساب خود از طریق بانکها یا هر بستانکاری اقدام کنند مشمول موضوع 117 برنامه ششم توسعه می شوند.
کد خبر: ۱۰۰۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵ 17 October 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان؛ دکتر مهدی اقبال افزود: طبق بررسی انجام شده ، بیش از 9 هزار پرونده مفتوحه اجرایی در استان هرمزگان است که بدهکاران این پرونده ها تا اول فروردین 1401 مهلت دارند تا با مراجعه به داویر اجرا ، قبل از مزایده نسبت به مختومه کردن پرونده های خود اقدام کنند.

وی افزود: در صورت مراجعه در مهلت مقرر بدهکاران هیچگونه هزینه حقوق دولتی، پرداخت نخواهند کرد ولی در صورت عدم مراجعه بعد از مهلت مقرر هزینه های حقوق دولتی از بدهکاران اخذ می گردد.

معاون ثبت اسناد و املاک کشور بیان داشت: یکی از موارد مثبت در استان هرمزگان فعالیت خوب داویر ثبت شرکتهای مستقر در استان است که کمتر در کمتر از 48 ساعت نسبت به مواردی از جمله تاسیس، تغییر نام و ... اقدام می کنند.

وی بیان داشت: بزودی پنجره واحد کسب و کار با همکاری اتاق بازرگانی بندرعباس راه اندازی می شود تا کسانی که می خواهند شرکتهای خود را تاسیس نمایند با مراجعه به اتاق بازرگانی ظرف مدت کمتر از 24 ساعت عملیات ثبت شرکت انجام می شود.

دکتر اقبال در پایان به شهروندان هشدار داد که از ارائه و در اختیار گذاشتن کارت ملی و شناسنامه خود به افراد سودجو جلوگیری نمایند.

وی افزود: این افراد با در اختیار گرفتن مدارک منجمله کارت ملی وشناسنامه، نسبت به ثبت شرکتهای صوری اقدام می نمایند که شهروندان پس از مدتی متوجه بدهی های بالای مالیاتی شرکتهای ثبت شده با نام خود می شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در ادامه افزود: سه موضوع؛ سند دار کردن واحدهای تولیدی در شهرکهای و زمین های کشاورزی فاقد سند مالکیت، بررسی مشکل قراردادهای واحدهای تولیدی در تسهیلات بانکی و اجراییات ثبت در جلسه امروز بررسی و تصمیمات مهمی در این خصوص اتخاذ گردید.

خلیل قاسمی بیان داشت: برای رفع مشکل بخشهای، مقرر شد به صورت هفتگی جلساتی بین ثبت اسناد و املاک و واحدهای تولیدی برگزار و نسبت به رفع مشکل انها اقدام نماتید.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان افزود: بانکها قبل از صدور اجرائیه ثبت، موضوع را باید در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اعلام کنند و پس از مصوبه کارگروه نسبت به اجرای آن اقدام نموده که یکی از تصمیمات مهمی بود که در این جلسه گرفته شد تا واحدهای فعال در استان با کمترین مشکل مواجه شده و فرصت و زمان پرداخت تسهیلات را با بانکهای عامل حل و فصل نمایند که امیدواریم با اجرای این مصوبات شاهد تولید و اشتغال در استان باشیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار