عبادی زاده:
تابناک-امام جمعه بندرعباس گفت: تن دادن برخی کشورهای منطقه به قراردادهای ننگینی که در نهایت به گاو شیرده تشبیه‌شان می‌کنند، تن دادن به کاپیتولاسیون نوین است.
کد خبر: ۱۰۰۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴ 22 October 2021

به گزارش تابناک از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تبریک هفته وحدت، حضور عزیزان اهل سنت در نماز جمعه بندرعباس را خوشامد گفت و عنوان داشت: این سیره، سیره خوبی است که می‌تواند منشأ برکات زیادی برای جامعه ما باشد و جامعه اسلامی را به درجات عالیه می‌رساند.

 

وی در ادامه به موضوع کاپیتولاسیون اشاره و عنوان داشت: این کاپیتولاسیون به برکت امام و انقلاب اسلامی از این کشور رخب بر بست اما در برخی کشورهای اسلامی شاهد قلدری استکبارگران بر علیه کشورهای اسلامی هستیم و نمونه‌های آن را می‌توان تحمیل قراردادهای تجاری با مسلمانان، ایجاد حق تسلط کنسولی در حوزه قضایی را در برخی از کشورهای منطقه دید.

 

امام جمعه بندرعباس به مصونیت سربازان آمریکایی در کشورهایی نظیر ژاپن و کره جنوبی اشاره و عنوان داشت: سربازان آمریکایی به دختران این کشورها تجاوز می‌کنند اما آنان حق اعتراض و برخورد ندارند و این در ذات استکبار است.

 

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تحمیل قراردادهای ننگین و میلیاردی را بر کشورهای اسلامی مورد اشاره قرار داد و گفت: این قراردادها را تحمیل می‌کنند و سپس آنان را گاو شیرده تشبیه می‌کنند. آیا این کاپیتولاسیون نیست؟ در اروپا نیز اشکال دیگر کاپیتولاسیون را شاهد هستیم که 120 هزار سرباز آمریکایی در برخی از این کشورهای اروپایی حضور دارند. این کاپیتولاسیون نیست؟ 

 

وی ادامه داد: بعد از گذشت جنگ جهانی دوم هنوز هم صهیونیست‌ها بابت هولوکاست از آلمانی‌ها باج می‌گیرند. امروز ذلت را در کشورهایی که با آمریکا کنار آمده‌اند، می‌بینیم.

 

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطرنشان کرد: امروز هیچ کشوری در دنیا، مستقل‌تر، آقاتر، باعزت‌تر از کشور ایران نداریم و اینها به برکت انقلاب اسلامی است. به ما بدهند، بخوریم و سیر شویم و در سر ما بزنند، این با عزت اسلامی ما ناسازگار است.

 

عبادی‌زاده همچنین با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تحریم‌ها، گفت: خنثی‌کردن تحریم‌ها در دستان ما است و این تکلیف مسؤولان ما را روشن کرد. 8 سال دنبال دشمن دویدیم که تحریم‌ها را بر دارند اما بر نداشتند اما آنچه که امروز وظیفه دولتمردان ما است اینکه با کار و تلاش و رفع موانع تولید و اتکای به ظرفیت‌‌های داخلی و حفظ انسجام داخلی جلوی وابستگی کشور را بگیرند.

 

وی گفت: رفع وابستگی به نفت، جلوگیری از خام فروشی، حرکت به سوی درآمدهای پایدار، عدم اعتماد به دشمن، گسترش کشاورزی، توسعه دیپلماسی منطقه‌ای ابزار رفع تحریم‌ها است و لذا ما امروز نیاز به یکپارچگی میان قوا و مردم برای شکست دادن تحریم‌ها هستیم.

 

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار