مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان تشریح کرد:
تابناک-مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان به تشریح جزئیات اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع صندوق بیمه همگانی بیمه شدگان شهری پرداخت. .
کد خبر: ۱۰۰۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸ 26 October 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،علی علیزاده در گفتگو با خبرنگار روزنامه دریا به مناسبت هفته بیمه سلامت، با بیان اینکه بيمه شدگان همگانی و کمیته امدادی از اول مهر ماه در تمام شهرهای هرمزگان بایستی از طریق سیستم ارجاع پزشک خانواده به پزشک متخصص و فوق تخصص بخش خصوصی، آزمایشگاه ها، داروخانه ها، رادیولوژیست ها، سونوگرافی ها و... ارجاع داده شوند؛ اظهار داشت : با اجرای این طرح هزینه های درمان بیمه شدگان کاهش یافته و میزان خدمات رسانی به بیمه شدگان افزایش می یابد و از تحمیل هزینه اضافه به بیمه ها جلوگیری می شود.

علیزاده خاطرنشان کرد: بیش از103 هزار بیمه شده همگانی و 14هزار بیمه شده کمیته امداد در سطح استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که می توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

وی تاکید کرد: شهروندانی که تحت پوشش هیچگونه بیمه ای نیستند، می توانند در طرح بیمه سلامت همگانی از طریق دفاتر پیشخوان منتخب در استان ثبت نام کنند.

علیزاده گفت: بیماران در مراجعه به پزشکان خانواده فقط شش هزار تومان ویزیت پرداخت می کنند ودر صورت نیاز به ارجاع به پزشکان متخصص، داروخانه ها، آزمایشگاه ها، رادیولوژیست ها و... با کد ارجاع، از مزایای این بیمه بهره مند شده و هزینه ها بصورت بیمه ای محاسبه می شود که اگر بدون سیستم ارجاع باشد، هزینه ها آزاد محاسبه می شود. 

وی گفت: با اجرای طرح پزشک خانواده شهری و تشکیل پرونده پزشکی برای بیماران بيمه شده سلامت، زمینه استفاده  بیماران از بخش خصوصی مراکز درمانی و پزشکان طرف قرارداد فراهم شده است. 

مدیرکل بیمه سلامت گفت: اسامی و آدرس پزشکان خانواده به بیمه شدگان پیامک شده و امکان تغییر پزشک خانواده با توجه به آدرس بیمه شده از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان یا سامانه اینترنتی  وجود دارد. 

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان بابیان اینکه تاکنون 42 پزشک در طرح پزشک خانواده شهری مشارکت کرده اند و هزینه ها بصورت سرانه ای به پزشکان خانواده پرداخت می شود؛ از پزشکان دیگر دعوت کرد در این طرح مشارکت کنند.

وی افزود : بیمه شدگان می تواند از طریق #1666* برای تمدید و یا اطلاع از تاریخ اعتبار بیمه خود اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان از قرارداد 401 پزشک، دندانپزشک، داروخانه، بیمارستان، درمانگاه، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، گفتار و کار درمانی، مرکز ترک اعتیاد، مرکز شیمی درمانی و.... در سطح استان با بیمه سلامت هرمزگان خبرداد.

وی افزود در سال جاری بیش از 397 میلیارد ریال به مراکز دانشگاهی و بیش از 67میلیارد ریال به مراکز خصوصی طرف قرارداد پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار