تابناک-صبح امروز هنرستان تخصصی فنی و حرفه ای رشته معدن در شرکت آک کهور با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و مدیران آموزش و پرورش استان و منطقه فین و جمعی از مقامات محلی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۰۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵ 27 October 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، در حاشیه افتتاح هنرستان تخصصی رشته معدن ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان به اهمیت آموزش برای فعالیت در بخش های صنعتی و معدنی استان پرداخت و اظهار داشت: امروز شاهد توسعه معادن هرمزگان در بخش شمالی استان هستیم ولیکن یکی از کمبودها و نقصان در این بخش نیروی آموزش دیده ماهر است.

خلیل قاسمی ضمن تقدیر از همکاری آموزش و پرورش استان در راه اندازی این بخش آموزشی در کنار بنگاههای اقتصادی افزود: امیدواریم سال آتی شاهد افتتاح آموزش عالی در بخش رشته های تخصصی برای جوانان این منطقه باشیم.

وی بیان داشت: که ذخایر معدن آهن ما هم نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر در معادن فعال آک کهور که بیش از 30 میلیون تن ظرفیت قطعی ست، رسیده است که هنوز هم در این منطقه جای افزایش این ظرفیت وجود دارد.

قاسمی در ادامه به اهمیت فعالیت بخش آموزشی در کنار واحدهای صنعتی و معدنی پرداخت و بیان داشت: اگر آموزش در کنار واحدهای صنعتی و معدنی اتفاق بیافتند بحثی که در آخر مطرح میشود که همان نیروی انسانی است در ابتدا مطرح می شود که با توجه به نیاز بنگاههای اقتصادی استان آموزش خواهند یافت و این امر می تواند نقش مهمی در اشتغالزایی منطقه و استان داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان به پهنه فین تا باغات اشاره نمود و اظهار داشت : مساحت این پهنه بیش از شش هزار و 400 کیلومتر مربع است که پس از پایان مطالعه این پهنه، 9 محدوده امید بخش به 165 کیلومتر مربع شناسایی شد.

وی بیان داشت: در این پهنه 10 معدن با مواد معدنی آهن فعال هستند که زمینه اشتغال 431 نفر را فراهم کرده اند.

خلیل قاسمی در پایان اظهار داشت: حال باتوجه به فعالیت گسترده معادن در استان هرمزگان و تامین نیروی بومی در معادن و صنایع استان ، نیازمند همکاری و همراهی بیشتری از آموزش و پرورش، فنی حرفه ای و دانشگاه ها جهت ارتقاء سطح تحصیلات دبیرستانی و تحصیلات تکمیلی در مناطق مختلف استان در کنار بنگاههای اقتصادی است.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار