شهردار بندرعباس گفت:
تابناک-شهردار بندرعباس گفت: ظرفيت های نوار ساحلی و بنادر تجاری و صيادی بندرعباس اين موقعيت را دارند كه سرمايه گذاران ورود كنند و ما در شهر بندرعباس آمادگی داريم كه از سرمايه گذاران كشور نيكاراگوئه در حوزه های مختلف استقبال كنيم.
کد خبر: ۱۰۰۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ 16 November 2021

به گزارش تابناک از بندرعباس، شهردار بندرعباس در دیدار و گفتگو با سفير نيكاراگوئه بر انتقال تجربيات و گسترش ارتباطات بين شهر بندر عباس و شهر های كشور نيكاراگوئه تاكيد كرد.
مهدی نوبانی گفت : مناسبات بين المللی و انتقال تجارب كشورها و شهرها بسيار حائز اهميت است و در عصر ارتباطات و فن آوری های نوين به ساده ترين شكل ممكن مي شود تعاملات بين شهرها را گسترش داد و از تجربيات و روشهای مديريت شهری استفاده كرد.
شهردار بندرعباس با اشاره و تأكيد بر توسعه گردشگری و صنعت توريسم بيان داشت: گردشگری در جهان امروز يكی از قوی ترين راهكارها برای تبادل فرهنگی و كسب درآمد های پايدار برای كشورهاست و شهرهايی كه در مجاورت دريا هستند بيشترين ظرفيت را برای توسعه گردشگری دارند.
مهدی نوبانی تصريح كرد: وجود دانشگاه های مختلف در استان هرمزگان و شهر بندرعباس اين امكان را ميتواند فراهم كند كه در حوزه های پژوهشی گامهای بلندی را برداريم و ظرفيت های علمی تحقيقاتی و دانشگاها در شهرهای نيكاراگوئه به خوبی می توانند با دانشگاههای دولتی و خصوصی در شهر بندرعباس تعامل داشته باشند و پروژه های مشتركی را به سرانجام برسانند.
اين مقام مسئول رابطه خواهر خواندگی شهرها، استفاده از تجربيات مدرن سازی بنادر صيادی و تجاری، توسعه گردشگری و صنعت توريسم، تبادل فرهنگی و معرفی صنايع دستی و هنرهای بومی و محلی شهر بندرعباس را از مهمترين مباحث مطرح شده در اين بیان کرد و عملياتی شدن گفتمان و مباحث مطرح شده را نشان از عزم راسخ هر دو طرف دانست.
سفير نيكاراگوئه اين ديدار و گفتگو را بسيار حائز اهميت دانست و با تشکر و قدردانی از شهردار بندرعباس، گفت: تبادل انديشه و تجربه بين كشورها و شهرها در سطح بين المللی زمينه ساز رشد و شكوفايی ملتهاست و قطعا روابط بين شهرها میتواند باعث ايجاد تعاملات دوسويه در زمينه هاي مختلف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار