تابناک- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حاجی آباد گفت: ۴۰ عنوان برنامهدر هفته بسیج در سطح پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج روستاها و محلات شهرستان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷ 19 November 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،سرهنگ پاسدار محمد سالاری

در نشست خبری تشریح برنامه های هفته بسیج افزود: برنامه‌های هفته بسیج امسال از ۲۹ آبانماه تا پنجم آذرماه با شعار «بسیج پاره تن مردم» برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: سرکشی از خانواده معظم شهدا، آذین بندی سطح اداره ها و محیط های شهری و روستایی، شرکت در نمایشگاه استانی دستاوردهای قرارگاه تحول محلات در بندرعباس، ویژه برنامه های بصیرت افزایی در سطح پایگاه ها و حوزه های مقاومت سطح شهرستان، حضور سازمان یافته بسیجیان در نماز جمعه، برگزاری برنامه های ورزشی و محرومیت زدایی،برگزاری مسابقه‌های تیراندازی و برگزاری یادواره ی شهدا از شاخص ترین برنامه های هفته بسیج می باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حاجی آباد با اشاره به اینکه بسیج معجزه حضرت امام خمینی (ره) است، اظهارداشت: بعد از تسخیر لانه جاسوسی؛ آمریکا فعالیت خود در خلیج فارس را افزایش داد که بعد از آن حضرت امام در یک اقدام هوشمندانه فرمان تشکیل بسیج را دادند، بسیج در همه بحران ها فعالیت شبانه روزی دارد.

وی ادامه داد: امروز ملت های مسلمان و استکبار ستیز از تجربه بسیج استفاده می کنند از جمله حزب الله لبنان، حشدالعشبی عراق، انصارالله یمن غیره که همه این‌ها متکی به اندیشه حضرت امام (ره) است.

سالاری ادامه داد: تفکر بسیج یک شبکه سراسری سیاسی، اجتماعی و نظامی در جهان است که زمینه ساز ظهور است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در سند راهبردی اعتلای بسیج تاکید کرده‌اند که بسیج پاره تن مردم است و هرگز نباید مصالح مردم را فراموش کرد، لذا به همین دلیل شعار امسال هفته بسیج تحت عنوان «بسیج، پاره تن مردم» نامگذاری شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حاجی آباد با اشاره به سخن رهبرمعظم انقلاب بسیج را میراث گرانسنگ امام راحل برشمرد و گفت: نهادسازی در همه حاکمیت‌ها وجود دارد و امام راحل هم در این راستا بسیج را به عنوان میراثی عظیم برای ما به یادگار گذاشتند.

سرهنگ سالاری، 6 مولفه را برای بسیج ذکر و خاطرنشان کرد: امامین انقلاب بسیج را به عنوان یک راهبرد و نه تاکتیک دانستند.

وی، مبرا بودن بسیج از جریان‌ها و گروه‌های سیاسی، جهانی بودن، آمادگی حداکثری برای مقابله با هر نوع تهدیدی، مردمی بودن را از مهم‌ترین این مولفه‌ها عنوان کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حاجی آباد با تاکید بر این نکته که بسیج برخواسته از همه آحاد جامعه است، گفت: تفکر بسیج در نخستین روزهای انقلاب با رهنمودهای امام راحل (ره) شکل گرفت و آن امام بزرگوار مردمی بودن بسیج را رمز موفقیت این نهاد می دانستند. 

 وی افزود: امروز بسیج با پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در عرصه های مختلف دفاعی امنیتی، فرهنگی، اجتماعی،سازندگی، محرومیت زدایی و غیره نقش آفرینی می کند.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار