تابناک-شهردار بندرعباس گفت: تلاش داریم پروژه های نیمه تمام شهر بندرعباس را به اتمام برسانیم اما مشکل نقدینگی داریم چنانچه ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان بدهی در شهرداری بندرعباس وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۱۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳ 24 November 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در نشست با خبرنگاران ضمن تبریک هفته بسیج اظهارداشت: نظم و انضباط ساختار اداری و مالی هر مجموعه مهم ترین چیزی است که وقتی مدیری می آید باید رسیدگی کند و ما در این یک و نیم ماه که وارد شهرداری شده ایم از مناطق بازدید می کنیم و با دیدگاه ها آشنا می شویم.
وی افزود: شهرداری بندرعباس نیاز به استفاده از خرد جمعی و نخبگان دارد و امروز متاسفانه هم دانشگاهیان در شهرداری نقش ندارند و هم رسانه ها در حالی که اینها در واقع همکاران ما هستند اما متاسفانه از ظرفیت ها به درستی استفاده نشده است.
شهردار بندرعباس اظهارداشت: از رسانه ها می خواهم از آنجایی که هدفی جز خدمت کردن ندارم ما را کمک کنند چرا که به جرئت می توانم بگویم رسانه ها بازوی راست بنده هستند و از آنها می خواهیم که ما را یاری کنند.
نوبانی بیان کرد: عدالت محوری در بحث پرداخت های مربوط به رسانه ها یکی از اصولی است که رعایت خواهیم کرد و همچنین به عنوان شهردار وظيفه خود می دانم به رسانه های شهر که در حال خدمت به شهر بندرعباس هستند کمک کنم.
وی ادامه داد: تمام عزیزان رسانه نور چشم من هستند و بنده تیم خاصی ندارم و دید من این نیست که رسانه ها را با خط کشی به خوب و بد تقسیم کنم.


شهردار بندرعباس عنوان کرد: تکریم ارباب رجوع و احترام به مردم از دیگر الویت های ما در شهرداری است و موظفیم به نحو احسن کار مردم را در چهارچوب قانون انجام دهیم و نیازی به زنگ زدن افرادی که ما را می شناسند نیست و می خواهیم بی منت به مردم خدمت کنیم.

نوبانی تصریح کرد: بحث معیشت پرسنل نیز بسیار حائز اهمیت است که تلاش می کنیم حقوق ها را به روز کنیم و برای نیروهای مازاد نیز در حال تدبیر هستیم تا همه را فعال کنیم.

وی ادامه داد: بحث شفاف سازی و فعالسازی هم از دیگر کارهای شهرداری است که در همان هفته اول سامانه ستاد را راه انداختیم و اطلاعات تمام پیمانکاران را در آن ثبت کردیم.
شهردار بندرعباس تصریح کرد: تمام تلاشمان را برای احداث و اتمام پروژه های نیمه تمام گذاشته ایم و خود را برای ایام عید آماده می کنیم اما مشکلی که وجود دارد بحث نقدینگی است و بالغ بر ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان شهرداری بندرعباس بدهکاری دارد که با قدرت ورود کردیم و سعی می کنیم مشکلات را مرتفع کنیم.
وی افزود: از ۳ شرکت بزرگ کشوری در حوزه فضای سبز دعوت کرده ایم که به بندرعباس بیایند و طرح جامع فضای سبز بندرعباس را تدوین کنیم.
نوبانی خاطرنشان کرد: راه برون رفت از مشکلات مالی فعال کردن کدهای درآمدی است؛ شهرداری می تواند واقعا درآمد زا باشد و من حاضرم کلیه کدهای درآمدی را به رسانه ها توضیح دهیم و رسانه ها هم به ما طرح بدهند.

وی تاکید کرد: ما امروز راه برون رفت از مشکلات مالی را جذب سرمایه گذار می دانیم و فراخوان سرمایه گذاران را نیز برای این امر آماده کرده ایم و پکیج هایی نیز مهیا شده است.
شهردار بندرعباس تصریح کرد: خور در تمام دنیا یک فرصت است اما متاسفانه در شهر بندرعباس به تهدید تبدیل شده است؛ ما باید با تامین امنیت سرمایه گذاری از ظرفیت های موجود استفاده کنیم و استاندار هرمزگان نیز قول مساعد داده است که کنارمان باشد.

مهدی نوبانی اظهارداشت: امروز همه کارها را در حوزه های مختلف از شهرداری طلب می کنند در حالی که در هر حوزه ای متولی وجود دارد و ما در همه برنامه ها مشارکت داریم اما مردم احساس می کنند ما هیچ کاری نمی کنیم لازم است در این حوزه هم اطلاع رسانی های صحیح انجام شود.
وی افزود: برای بافت فرسوده با کمیسیون عمران مجلس صحبت کردیم و در یک ماه اخیر سند محله آیت الله غفاری هم صادر شد و در تلاش هستین بحث احیای بافت فرسوده را با راهکار خوبی اجرا کنیم.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار