تابناک-جلسه هم اندیشی ارتباط صنعت با دانشگاه با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، رئیس دانشگاه و هیات علمی و همچنین نمایندگان صنایع بزرگ استان در سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان برگزار گردید.
کد خبر: ۱۰۱۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ 25 November 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از هرمزگان، خلیل قاسمی ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: یکی از مهمترین راهکارهای توسعه ملی و توسعه پایدار گسترش ارتباط بین صنعت با دانشگاه است که این ارتباط با اعتماد بین صنعت و دانشگاه قابل اجرا است.
وی عنوان کرد: امروزه هرمزگان به دنبال تغییر و تحولی اساسی و حرکتی به سمت ایجاد ارتباط صنعت و دانشگاه است که امیدواریم با تعامل و همکاری بیشتری بین صنایع استان و دانشگاه ها شگل گیرد.
قاسمی با اشاره به استقرار صنایع بزرگی همچون فولاد و همچنین شرایط زیست محیطی و آب و هوایی هرمزگان اظهار داشت: ایجاد رشته مهندسی مواد متالوژی در دانشگاه های استان یکی از مطالبات صنایع استان، از دانشگاه ها می باشد.
وی به سه محور همکاری سازمان در حوزه های آموزش، تحقیق و توسعه، آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه ای در استان پرداخت و افزود: برنامه های مذکور جزء اولویت های این سازمان بوده است .
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در حوزه تولید صنعتی تمامی مجوز هایی که برای ایجاد واحد صادر می گردد یا باید آن واحد پتانسیل استان باشد یا محوریت صادراتی داشته باشد.
وی در ادامه افزود: ایجاد واحد صنعتی که با اصرار و به هر نحوی راه اندازی شود تا کنون نداشته ایم و تا امروز در این مقطع هیچ واحدی تعطیل و یا با کاهش رونق در استان مواجه نشده ایم، ضمن اینکه بعضی از واحدها با کمک همکاران اصلاح گردید است.
شایان ذکر است: در پایان جلسه تفاهم نامه همکاری فی ما بین سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و دانشگاه هرمزگان در راستای اهداف سند چشم انداز و سیاستهای کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ایجاد زمینه های نوآوری و شکوفایی در پژوهش های علمی به منظور دستیابی به خودکفایی علمی و ارتقای سطح تحقیقاتی و ایجاد ارتباط موثر و فعال بین صنعت و دانشگاه و تامین شرایط و فعال سازی امکانات، منابع و سرمایه های علمی و فرهنگی با نگاه گسترش مرزهای دانش، تجاری سازی نتایج پژوهش و توسعه کارآفرینی به امضاء رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار