تابناک-تا پایان آبان سال جاری،67 درصد میانگین اطلاعات کالایی مشمول و تراکنش‌های خرید و فروش استان هرمزگان و در سامانه جامع تجارت ثبت شده است.
کد خبر: ۱۰۱۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸ 27 November 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان با اشاره به الزام خرید و فروش برخی کالاها در سامانه جامع تجارت، گفت: تجار، تولیدکنندگان و واحدهای عمده و خرده‌فروشی با دریافت کد نقش از سامانه جامع تجارت محصولات استراتژیک از جمله سیمان، مقاطع فولادی و پتروشیمی و همچنین کالاهای اساسی نظیر برنج، گندم، شکر، آرد، مرغ و مواد شوینده را مبادله می کنند.

محمد عباسی افزود: ثبت‌نام تجار و واحدهای عمده و خرده‌فروشی در این سامانه سبب می‌شود تا تمامی کالاهای اساسی و مهم در استان قابل رصد باشد و از هرگونه احتکار و عرضه خارج از شبکه جلوگیری شود.

عباسی همچنین تصریح کرد:هم اکنون بیش از 20هزار فعال تجاری اعم از تولید کننده ،واردکننده ،اصناف و سایر مشاغل در سامانه جامع تجارت دارای کد نقش می باشند. 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،معدن وتجارت هرمزگان بیان داشت : در حال حاضر الزام ثبت فروش به مصرف کننده برای کالاهای لاستیک ، لوازم خانگی ، سیمان در سامانه اجرایی گردیده است .

وی در پایان اظهار داشت: با استفاده از این سامانه ها، انجام مبادلات تجاری به سمت مبادی قانونی هدایت خواهد شد و پدیده قاچاق کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار