تابناک-تلاش نیروی دریایی ارتش در جنگ تحمیلی موجب شد که با انجام بیش از ۱۰ هزار ماموریت اسکورت موفق حتی یک روز هم صادرات نفت کشور متوقف نشود.
کد خبر: ۱۰۱۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲ 27 November 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس امیر دریادار دوم شفقت فرمانده ناوگان مقدم جنوب  در نشست خبری با خبرنگاران اظهارداشت: تمام تلاش ما این است که در نیروی دریایی بتوانیم نیازهای خود را در کشور و با توان داخلی تامین کنید تا در مواقع ضروری دستمان زیر ساطور دشمنان نباشد.

وی افزود: اصولا نظام سلطه تمایل دارد خوی استکباری خود را برای کشورهایی که تمایل به استقلال دارند به نمایش بگذارد و الحمدالله توانمندی های نظام جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه ها به ویژه عرصه دریایی و تلاشی که همکاران ما در نیروی دریایی سپاه داشتند و حضور نیروی دریایی ارتش در کانال مانش و چند قدمی کشورهای مقتدر دریایی به نوعی روند را تغییر داد و نگاه به نیروی دریایی را در خلیج فارس به اقیانوس اطلس برگرداند.

 

امیر شفقت بیان کرد: استکبار به این نتیجه رسیده است که دیگر همه گزینه ها به ویژه گزینه های نظامی روی میز است برای ایران اسلامی کاربرد ندارد؛ همچنان نیروهای فرامنطقه ای در منطقه حضور دارند اما مقداری کاهش پیدا کرده است و آن هم علتش نمایش اقتدار نیروهای مسلح است.

ارشد نظامی ارتش در هرمزگان گفت: زیر دریایی تمام ایرانی فاتح که به نیروی دریایی ارتش پیوست و تست های عمق خود را انجام داد در آینده ای نزدیک به تولید مجدد و تنوع و رانش های متفاوت خواهد رسید که خبرهای خوبی در آینده به گوش در این رابطه خواهد رسید.

دریادار شفقت تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش نقش بسزایی در هشت سال دفاع مقدس از خود نشان داد و در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی در هفتم آذر و با عملیات هایی که انجام شد صادرات نفت عراق را فلج کرد و سکوهای البکر و الامیه منهدم شد و بر همین مبنا عراق مجبور شد با کشورهای عربی مراودات خود را افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش نیروی دریایی ارتش در جنگ تحمیلی موجب شد که با انجام بیش از ۱۰ هزار ماموریت اسکورت موفق حتی یک روز هم صادرات نفت کشور متوقف نشود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار