تابناک- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان گفت:با هدف تحقق عدالت فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی؛ تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آستانه فصل زمستان در استان هرمزگان به اجرای برنامه می‌پردازد.
کد خبر: ۱۰۱۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲ 04 December 2021

به گزارش تابناک هرمزگان،با توجه به برون‌رفت از شرایط بحرانی کرونا، تماشاخانه‌های سیار کانون با در نظر گرفتن شرایط جغرافیایی و اقلیمی کشورمان، میهمان کودکان و نوجوانان مناطق مختلف و جزایر استان هرمزگان می‌شود.
لازم به ذکر است امکان سفر به جزایر جنوبی و مناطق مختلف استان هرمزگان از روز ۱۴ تا ۲۳ آذر ۱۴۰۰ فراهم شده است.
پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان در این رابطه اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به رنگ‌بندی جدید و خروج هرمزگان از شرایط پرخطر پس از ماه‌های متوالی، امکان حضور تماشاخانه سیار کانون در مناطق مختلف هرمزگان فراهم شد.
مدیرکل کانون افزود: تماشاخانه‌های سیار کانون با هدف تحقق عدالت فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد شادی و نشاط و کاهش آسیب های ناشی از کرونا و زلزله به استان دعوت شده و سعی شده است در مناطق مختلف استان به‌ویژه مناطق کم برخوردار به اجرای برنامه‌های نمایش ، قصه گویی و بازی و سرگرمی می پردازد.
پشتکوهی اظهار داشت: این تماشاخانه‌ها با برنامه‌ریزی معاونت تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با همکاری اداره‌کل کانون استان هرمزگان، راهی مناطق هرمزگان می‌شود.
مدیرکل کانون هرمزگان افزود: ۲۶ برنامه‌ و نمایش‌ به ترتیب در شهرستان‌ها و محله‌های حاجی‌آباد، احمدی، فین، دشت مارم، بندرعباس (پالایشگاه، شهرک گاز، محله شمیلی‌ها، سورو)، ایسین، قلعه‌قاضی، بندرپل، خمیر، بستک، جناح، بندر‌لنگه، گزیر، کنگ، قشم، لارک، بندرعباس(محلات اسلام‌آباد، دو هزار) سیریک، میناب و ابوموسی برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد.
پشتکوهی افزود: نمایش «رینارد روباهه» به کارگردانی احمد تیموری در تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان هرمزگانی اجرا می‌شود.
این نمایش نوشته آرتور فاکویز و ترجمه مریم سلطانیان از روز ۱۴ تا ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در شهرها و جزایر استان هرمزگان اجرا خواهد شد.
سپیده و سحر زینلی، هاشم خلیلی و احمد تیموری بازیگران این نمایش هستند. عادل بزدوده به عنوان مشاور هنری و محمد نجفی به عنوان آهنگساز با این نمایش همکاری می‌کنند.
«رینارد» روباهی است که با شوخی‌های افراطی و دروغگویی، حیوانات جنگل را به ستوه آورده است. از این‌رو حیوانات جنگل دادگاهی برای رسیدگی به شکایت‌هایی که از او دارند تشکیل می‌دهند. دادگاه یک سال به رینارد فرصت می‌دهد تا دست از کارهایش بردارد. و...

یادآوری می‌شود استان هرمزگان حدود ۶۸هزار کیلومتر مربع مساحت دارد که از نظر پهناوری هشتمین استان کشورمان و دارای بیشترین نوار ساحلی از خلیج‌همیشه فارس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار