تابناک- مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت:از لحاظ نرخ مشارکت اقتصادی هرمزگان 8 درصد از کشور بالاتر است.
کد خبر: ۱۰۱۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷ 05 December 2021

به گزارش تابناک هرمزگان،هادی ابراهیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در نشست با شورای شهر بندرعباس  اظهار داشت: اشتغال موضوعی فرا بخشی و فرا دولتی است و مسائل بسیاری در آن دخیل است از این رو تمام دستگاه‌هایی که با فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دخیل هستند در امر اشتغال سهم دارند لذا برای رسیدن به اشتغال پایدار باید همه زمینه‌ها را کنار هم داشته باشیم.

وی افزود: استان هرمزگان در 2 سال اخیر نرخ بیکاری بالایی را به خود اختصاص داده است و این در صورتی است که ما لقب پایتخت اقتصادی را یدک می‌کشیم اما با نرخ بیکاری به تنهایی نمی‌توان وضعیت اشتغال استان را ارزیابی کرد و باید نرخ مشارکت و نرخ بیمه شدگان را هم لحاظ کرد که از لحاظ نرخ مشارکت هرمزگان 8 درصد از کشور بالاتر است.

ابراهیمی بیان کرد: نرخ مشارکت نشان دهنده جمعیتی است که در یک جامعه در حال فعالیت اقتصادی هستند؛ ساختار اقتصادی هرمزگان غلبه‌اش بر اشتغال‌های غیر رسمی و خدمات است و در یک سال اخیر به دلیل کرونا بسیاری از فرصت‌های شغلی از بین رفت که با بهبود اوضاع کرونایی وضعیت اشتغال نیز بهتر خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های بزرگی که می‌توانیم در شهر بندرعباس از آن استفاده کنیم طرح مشاغل خانگی است که اجرای آن منجر به افزایش درآمد خانواده‌ها می‌شود؛ از ابتدای سال 90 حدود 15 هزار مجوز در حوزه مشاغل خانگی مجوز اعطا شده است که حدود 5 هزار نفر در بخش مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند و در 2 سال گذشته حدود 10 میلیارد تومان تسهیلات به این حوزه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: پیشنهاد داریم مرکز و نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی مشاغل خانگی در شهر بندرعباس ایجاد شود که این امر می‌تواند کاهش هزینه‌های تولید و خدمات را در پی داشته باشد و منجر به افزایش سطح اشتغال محلات شود.

ابراهیمی بیان کرد: مهم‌ترین نیاز امروز استان آموزش است و بنگاه‌های اقتصادی ما باید در بحث مسئولیت‌های اجتماعی به سمت تربیت نیروهای متخصص بروند و ایجاد اشتغال مردم بومی را در دستور کار قرار دهند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان ابراز داشت: باید یک کار فنی در شورا و شهرداری انجام شود و بررسی شود که برای نیروهای مازاد چه زمینه های وجود دارد تا با شیب ملایم بهره وری آنها بالا رود و نگرانی نیز به جهت بیکار کردن آنها ایجاد نشود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ابراهیمی ، اشتغال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار