تابناک-نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تأکید بر این مسئله که امنیت و صلح در منطقه قطعاً با حضور نیروهای کشورهای همسایه و تعاملات بین این کشورها حاصل می‌شود گفت: با هم‌افزایی کشورهای همسایه با یکدیگر به هیچ نیروی فرامنطقه‌ای نیاز نیست.
کد خبر: ۱۰۱۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰ 06 December 2021

به گزارش تابناک از هرمزگان ، حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده در دیدار با فرمانده ناوگروه رزمی پاکستان اظهار داشت: ارتباط خوبی در سال‌های اخیر میان نیروهای نظامی ایران و پاکستان به وجود آمده است که می‌تواند بر همکاری‌های دوجانبه اثرگذار باشد.

وی افزود: سطح تعاملات نیروهای دریایی دو کشور ایران و پاکستان خوب و سازنده است و می‌تواند زمینه برقراری یک ارتباط مستحکم میان دو کشور باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: جمهوری اسلامی ایران با کشور دوست و برادر خوب پاکستان مشترکات دینی و فرهنگی زیادی دارد و می‌توان این ارتباط را تقویت کرد.

وی تصریح کرد: ایران و پاکستان دارای مشترکات تاریخی و فرهنگی‌اند و همسایگان خوبی برای هم هستند و سوابق خوبی در حسن همجواری دارند.

امام جمعه بندرعباس گفت: ما در جمهوری اسلامی ایران بر این اعتقاد هستیم که اگر جمهوری اسلامی پاکستان در مسئله‌ای موفق باشد یعنی ایران موفق است و از پیشرفت کشور پاکستان در راستای افزایش ارتباطات استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: مسلماً پیشرفت و اقتدار دو کشور ایران و پاکستان می‌تواند نقش مؤثری در افزایش ظرفیت و تأمین امنیت منطقه داشته باشد.

حجت الاسلام عبادی‌زاده با تأکید بر اینکه حضور ناوگروه‌های پاکستان در ایران و برگزاری رزمایش مشترک می‌تواند بر حسن همجواری و افزایش تعاملات دوسویه اثر مثبت بگذارد گفت: حضور این ناوگروه در ایران و استان هرمزگان به‌عنوان یکی از استان‌های مؤثر در مسائل اقتصادی ایران به‌ویژه در حوزه صادرات و واردات و مسائل دریایی، می‌تواند نقش مؤثری را ایفا کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به خط ساحلی 2200کیلومتری هرمزگان گفت: این استان بیشترین ارتباط دریایی را دارد و نقش ویژه‌ای در دسترسی ایران به آب‌های آزاد از طریق خلیج فارس و دریای عمان ایفا می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این مسئله که امنیت و صلح در منطقه قطعاً با حضور نیروهای کشورهای همسایه و تعاملات بین این کشورها حاصل می‌شود ابراز کرد: با هم‌افزایی کشورهای همسایه با یکدیگر برای تأمین امنیت و برقراری صلح به هیچ نیروی فرامنطقه‌ای نیاز نخواهد بود.

حجت الاسلام عبادی‌زاده گفت: تجربه و سوابق تاریخی نشان می‌دهد هرگاه پای بیگانه و کشورهای مستکبر به این منطقه باز شد هرگز در تأمین امنیت موفق نبودند و نتوانستند برای این منطقه مهم و اثرگذار در اقتصاد جهانی صلح و آرامش به ارمغان بیاورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار