تابناک-شهروندان متولد قشم که شماره ملی آنها با عدد ۳۴۵ شروع شده است اعتبار کارت هوشمند شهروند الکترونیک آن‌ها پنج ساله شدن تمیدید می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹ 07 December 2021

به گزارشتابناک از هرمزگان سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شهروندان قشمی بصورت حضوری مراجعه نکنند، زیرا کارت‌های شهروندی آنان بصورت سیستمی تمدید می‌شود.
رامین جعفرپور با بیان اینکه فعال بودن کارت هوشمند شهروند الکترونیک از شرایط تمیدی پنج ساله است، افزود: متولدین قشم از زمانی که در سامانه شهروندی عضویت آنان تمدید و کاربری آنان فعال شده است شامل این افزایش اعتبار اتوماتیک به مدت ۵ سال می‌شوند.
وی با اشاره به آغاز این طرح از سال ۱۳۹۰ افزود: تا کنون ۷۸ هزار و ۴۲۰ نفر شامل ۵۸ هزار و ۷۲۳ نفر مرد و ۱۹ هزار و ۶۹۷ نفر زن در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

جعفرپور افزود: از کل افراد ثبت نام کننده در این سامانه بیش از ۲۸ هزار و ۶۲۰ نفر یعنی ۳۶ درصد آن‌ها متولد قشم هستند.
وی گفت: اکنون داشتن این کارت برای دریافت تخفیفات عوارض ورود و خروج از جزیره قشم، ثبت و شماره گذاری پلاک خودرو و امور مربوط به اصناف کاربرد اساسی دارد.
طبق آخرین سرشماری سراسری کشور در سال ۱۳۹۵جمعیت کل جزیره قشم ۱۴۸ هزارو ۹۹۳ نفر است که از این تعداد ۶۶ هزارو ۸۰۱ نفر در نقاط شهری و ۸۲ هزارو ۱۶۰ نفر هم در نقاط روستایی سکونت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار