تابناک-از امروز بنابر تصمیم ستاد تنظیم باز استان هرمزگان نرخ کرایه شناورها از بندرعباس به مقصد جزیره هرمز و قشم با افزایش روبرو شده است.
کد خبر: ۱۰۱۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷ 11 December 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس؛ یکی از زمینه های حمل و نقل در استان هرمزگان حمل‌ونقل دریایی است که عمدتا از مقصد بندرعباس به جزایر هرمز و قشم و بالعکس همه روزه انجام می شود اما از امروز یک شک قیمتی گسترده مسافران را درگیر خود کرده است و آن هم افزایش ۷۱ درصدی نرخ کرایه تردد با شناور ها است.
به طوری که بنابر تصمیم ستاد تنظیم بازار استان نرخ کرایه تردد با شناور بین بندرعباس به قشم با ۷۱ درصد افزایش به ۶۰۰ هزار ریال رسیده است و این نرخ برای قشموندان ۴۰ هزار تومان است که با ۶۰ درصد افزایش روبرو بوده است.
همچنین نرخ کرایه سفر از بندرعباس به جزیره هرمز نیز برای گردشگران با ۷۱درصد افزایش به ۶۰ هزارتومان و برای ساکنان جزیره هرمز با ۵۰ درصد افزایش به ۱۵ هزارتومان رسیده است..

حسین باباخانی معاون برنامه ریزی فرماندار بندرعباس با اعلام افزایش قیمت ۵۰ تا ۷۰ درصدی نرخ تردد با شناورها به جزیره هرمز و کیش این موضوع را مصوبه ستاد تنظیم بازار به دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دانسته و آن را در راستای پیگیری شناوردارهای فعال در این مسیر معرفی کرده است‌.

بر همین مبنا حجت الاسلام والمسلمین فتح الله بهزادی امام جمعه جزیره هرمز نیز اعتراض خود را اعلام کرده و خواستار رسیدگی استاندار هرمزگان به این موضوع شده است‌.

امام جمعه هرمز در این باره گفته است: حمایت از شناور داران درست اما اگر بنا است حمایتی از آن ها انجام شود باید توسط دولت این مهم اتفاق بیافتد نه اینکه از جیب مردم و اهالی هرمز این هزینه پرداخت شود.


وی این افزایش را نامعقول دانست و گفت: اگر بنا است افزایش قیمتی صورت گیرد حداقل باید نظر مسئولان و مردم هرمز نیز لحاظ شود نه اینکه عده ای در بندرعباس بنشینند و صرفا خودشان تصمیم گیری کنند.


امام جمعه هرمز بیان کرد:درخواست داریم استاندار هرمزگان به موضوع ورود پیدا کند و نظارت جدی و دقیقی بر روی بلیط شناورها داشته باشد و اجازه ندهد دیگران در این موضوع تصمیم گیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: از دولت مردمی و انقلابی سیزدهم انتظار داریم شرایط مردم را هم در افزایش قیمت بلیط شناورها لحاظ کند تا بیش از این فشار بر روی مردم تحمیل نشود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار