کد خبر: ۱۰۲۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱ 09 January 2022

جنوب ایران به دلیل نزدیک بودن با خط استوا آب و هوای معتدل و استوایی دارد. آب و هوای جنوب باعث شده مسافران در فصل زمستان نیز به راحتی به این مناطق سفر کرده و از گشت و گذار و تفریح لذت ببرند.

جنوب ایران شامل استان‌هایی مانند خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و... خواهد شد. این استان‌ها هر کدام جاذبه طبیعی و گردشگری فراوانی دارند و می‌توانند برای چند روز شما را سرگرم کرده و اوقات خوشی را به شما پیشکش کنند.

قشم

جزیره قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران است. این جزیره در استان هرمزگان واقع شده و جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. سفر به این جزیره در فصل زمستان که آب و هوای مطبوع و ملایمی دارد کاری بسیار پسندیده است و می‌تواند مسافرت دلچسبی باشد.

اقامت در این جزیره و رزرو و اجاره اقامتگاه با وجود سایت جاباما راحت و ساده است. شما هر نوع اقامتگاه را که در نظر داشته باشید به راحتی با ورود به جاباما می‌توانید رزرو کنید. اقامتگاه قشم که انواع مختلفی دارد هر نوع سلیقه‌ای را راضی کرده و تمامی انواع اقامتگاه‌ها را می‌توانید در جاباما انتخاب کنید.

از جاذبه‌های جزیره قشم می‌توان به جنگل حرا، خلیج فارس، جزایر ناز، غار نمکدان، دره ستارگان، بازار درگهان، درخت انجیر، قلعه پرتغالی‌ها، سد گوران و... اشاره کرد. تمامی این جاذبه‌های قشم در فصل زمستان نیز زیبا است و شما از دیدن آنها لذت خواهید برد.

 کیش

کیش جزیره دیگری در استان هرمزگان است. این جزیره از شمال با کشور ایران ارتباط دارد. جزیره کیش در شهرستان بندر لنگه قرار گرفته و از جهات دیگر با امارات متحده عربی، بحرین و عربستان مرتبط خواهد بود.

مهم‌ترین جاذبه در جزیره کیش ساحل این جزیره زیبا است. کیش مساحت زیادی ندارد اما قسمت بیشتر آن را ساحل پوشانده است. صخره‌های مرجانی کیش که باعث تمیزی آب خلیج شده است به شما امکان می‌دهد عمق زیادی از آب را ببینید و با دنیای زیر آب نیز آشنا شوید. گاهی شنا و آب‌تنی در این آب‌ها به شما آرامش بسیاری خواهد داد.

پلاژ بانوان کیش به صورت مجزا ساخته شده و به بانوان علاقه‌مند اجازه می‌دهد به راحتی و بدون هیچ دلهره در آبهای فیروزه‌ای شنا کنند. این پلاژ در تمامی فصول سال فعالیت دارد. پارک دلفین‌ها، باغ پرندگان، کشتی یونانی‌ها، سواحل ماسه‌ای، شهر باستانی حریره، پایاب کیش، کلبه هور، جزیره هندورابی، بوستان آهوان، خانه مردم‌شناسی، پارک آبی اوشن و... اینها قسمت کوچکی از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی جزیره کیش از شهرستان بندر لنگه است.

اقامتگاه‌های جزیره کیش تا حدودی نسبت به دیگر اقامتگاه‌ها لوکس‌تر است. این جزیره به دلیل موقعیت تجاری و اقتصادی که در آن ایجاد شده نیاز به اقامتگاه‌های لاکچری بیشتری دارد. این اقامتگاه‌ها در سامانه جاباما گنجانده شده است و برای رزرو آنها می‌توانید اقدام کنید. وجود یک اقامتگاه قبل از شروع سفر به شما این اطمینان را خواهد داد زمان رسیدن به مقصد باید خود را فقط برای گشت و گذار و تفریح آماده کنیم. جاباما در این جزیره سوئیت، آپارتمان، هتل، مجتمع اقامتگاهی، ویلا و... دارد و رزرو آنها به سادگی انجام می‌شود.

بندرعباس

بزرگ‌ترین بندر ایران بندرعباس است. این بندر مرکز استان هرمزگان بوده و یکی از کلان‌شهرهای جنوب ایران را تشکیل داده است. بندرعباس به دلیل لشگر کشی شاه عباس برای خروج پرتغالی‌ها به این نام مشهور شد ولی در گذشته به بندر گمبرون شناخته می‌شده است. بندرعباس شهری بسیار مهم برای بازرگانان و صنعت‌گران شده است.

اگر شما نیز قصد دارید فصل زمستان به این شهر بندری سفر کنید بدانید که باید جاذبه‌های زیادی را ببینید. معبد هندوها در شهر بندر عباس است و رو‌به‌روی بازار روز این شهر قرار گرفته است. موزه مردم‌شناسی بندرعباس که یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های ایران است در محوطه برکه باران ساخته شده و از معماری هرمزگان الهام گرفته است. از دیگر جاذبه‌های این شهر باید به اسکله قدیم بندرعباس اشاره کرد. این اسکله 185 متر طول دارد و در سال 1318 ساخته شده است.

غارنمکی خرسین، آبگرم گنو، آبشار تزرج، گنبد سرخ، حمام گله‌داری، عمارت کلاه فرنگی، حمام گپ و... دیگر جاذبه‎های گردشگری و طبیعی این شهر را تشکیل داده است. قبل از شروع سفر به بندرعباس اقامتگاه خود را رزرو کنید و با خیال راحت به گشت و گذار و بازدید از جاذبه‌های این شهر بپردازید.

جاهای دیدنی بندرعباس بسیار فراوان است و چند روزی را باید در این شهر اقامت داشته باشید. رزرو اقامتگاه خود را به جاباما بسپارید. جاباما مرجع رزرو آنلاین اقامتگاه در ایران است. این سامانه در بندرعباس نیز فعال بوده و گزینه‌های خوبی را به شما معرفی خواهد کرد.

 

اهواز

 

مرکز استان خوزستان شهر اهواز است. این شهر به دلیل قدمت و دیرینه‌ای که دارد مقصد خوبی برای یک سفر خواهد بود. چهارمین شهر بزرگ ایران شهر اهواز است که مساحتی نزدیک به 20 هزار هکتار دارد.

رودخانه کارون که از رشته‌کوه زردکوه سرچشمه می‌گیرد یکی از پرآب‌ترین رودهای ایران است. این رودخانه به تنهایی یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی شهر اهواز است. پل معلق (پل سفید اهواز)، کلیسای سورت مسروپ، عمارت پهلوی، کاروان‌سرای معین‌التجار، آرامگاه مهزیار، بازار عبدالحمید، منزل نفیسی، سرای عجم و... جاذبه‌های شهر اهواز را تشکیل داده‌اند.

این شهر یک جاذبه خاص برای خود دارد. بستنی با شیرگاومیش در این شهر خصوصا اگر فصل زمستان به این شهر آمده باشید را باید حتما امتحان کنید. طعم بی‌نظیر این بستی سال‌ها در خاطره شما خواهد ماند. اقامت در شهر اهواز برای گشت و گذار در آن با وجود سایت و سامانه جاباما ممکن است.

جاباما تعدادی هتل و اقامتگاه در شهر اهواز در خود گنجانده و برای ارائه به مسافران و گردشگران آماده کرده است. این هتل‌ها در تمامی مناطق شهر قرار دارند و برای رزرو آنها کافیست وارد سایت یا اپلیکیشن جاباما شوید. جست‌وجوی ساده در سامانه جاباما به شما امکان بررسی اقامتگاه‌ها و امکانات آنها را خواهد داد. پس از تحقیق و وارسی امکانات، اقامتگاهی که با سلیقه شما هماهنگی دارد را رزرو کنید و قبضی را بابت رزرو دریافت کنید.

 

شهرهای زیبای جنوبی برای سفر در فصل سرما

جنوب ایران در فصول سرد سال خصوصا زمستان برای سفر بسیار مناسب بوده و به شما آرامش خواهد داد. شهرهای جنوبی ایران که تعداد زیادی نیز هستند در فصول سرد آب و هوایی معتدل دارد و شما نیاز به همراه داشتن لباس‌های بسیار گرم مانند پالتو نخواهید داشت. مقصد سفر خود را مشخص کنید. برنامه سفر خود را بچینید و برای یک سفر خاطره‌انگیز راهی شوید. جنوب‌گردی با شما، جاباما.  

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار