تابناک-رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور دستور ویژه قضایی برای تشکیل قرارگاه عملیاتی مقابله با قاچاق سوخت در شهرستان میناب و بخش هشتبندی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ 11 January 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار داشت: با توجه به گزارشات واصله و مشاهدات عینی پس از حادثه دلخراش تصادف اخیر در محور مواصلاتی منوجان به هشتبندی در حوزه استان کرمان، دستور ویژه قضایی به منظور تشکیل قرارگاه عملیاتی مقابله با قاچاق سوخت در شهرستان میناب و بخش توکهور و هشتبندی صادر شده است.

مجتبی قهرمانی خاطر نشان کرد، به همین منظور طی ابلاغی از معاون دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و رئیس قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت استان هرمزگان خواسته شده است، جهت پیشگیری و مقابله جدی با حضور خودروهای حامل سوخت قاچاق و برنامه ریزی و تدبیر در این خصوص سریعاً به شهرستان میناب و بخش توکهور و هشتبندی اعزام شود و تا اجرای کامل تدابیر ذکر شده در ابلاغ و تشکیل قرارگاه عملیاتی مقابله با قاچاق سوخت در آن حوزه های قضایی حضور داشته و به صورت مستمر اقدامات را گزارش نماید.

وی در ادامه افزود: قرارگاه ویژه عملیاتی و پیشگیری مقابله با قاچاق سوخت در شهرستان میناب و بخش توکهور و هشتبندی، متشکل از نیروی انتظامی، اداره کل اطلاعات، اداره کل تعزیرات حکومتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بخشداری، شرکت پخش فرآورده های نفتی، اداره حفاظت محیط زیست و سایر ادارات و ارگان ها در صورت لزوم می باشد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، تعیین شعب ویژه رسیدگی به پرونده های قاچاق سوخت، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، نظارت جدی و مؤثر بر توزیع سوخت، آموزش و اطلاع رسانی عمومی و همینطور اجرای طرح های حمایتی معیشتی را از مهمترین حوزه های فعالیت قرارگاه مقابله با قاچاق سوخت در شهرستان میناب و بخش توکهور و هشتبندی برشمرد.

این مقام قضایی، کار آمدسازی بازرسی های موجود و در صورت لزوم ایجاد بازرسی های جدید، نظارت جدی و مؤثر به وسیله سامانه های الکترونیک، تعامل جدی با حراست و حفاظت مجموعه های متولی و مرتبط با این حوزه و مقابله با فساد اداری را از دیگر اهداف تشکیل این قرارگاه ویژه در شهرستان میناب و بخش توکهور و هشتبندی بیان کرد.

وی در خصوص نحوه برخورد با خودروهای سواری، موتورسیکلت ها و تانکرهای فعال در قاچاق سوخت نیز خاطر نشان کرد: این، وسائط نقلیه که عموماً بدون پلاک یا با پلاک مخدوش یا بدون صندلی ، دارای تغییر وضعیت و انحراف مسیر با دستکاری در GPS رفت و آمد می کنند، در هر نقطه ای که مشاهده شوند باید در اسرع وقت توقیف و به پارکینگ منتقل شوند.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار