تابناک-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان توجه به بالا بردن کیفیت آموزش‌های متناسب با بازار کار، توسعه طرح کارورزی و ارتباط دانشگاه با صنعت را از نیازهای اصلی بازار کار استان دانست.
کد خبر: ۱۰۲۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴ 12 January 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان هادی ابراهیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان اظهار داشت: حوزه اشتغال و کسب‌ و کار یکی از حوزه‌هایی است که نیاز به توجه ویژه دارد و در سایه توجهات ویژه می‌توان اشتغال‌‌های پایداری را ایجاد کرد که عایدی آن به کل کشور سرازیر شود. 

وی افزود: در بحث ایجاد اشتغال یکی از مطالبات جدی‌ که وجود دارد اصلاح نظام بانکی در حذف سود مرکب در بهره‌های بانکی و مشارکت واقعی بانک‌های تخصصی در تولید است چرا که بانک‌ باید به عنوان شریک واقعی سرمایه‌گذار تا مرحله تولید و رونق با بنگاه اقتصادی همراهی کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان ضرورت توجه به ایجاد بازار در فرایند تولید از طریق شرکت‌های توسعه تجارت و بهبود فضای کسب و کار از طریق تسریع در فرایند صدر مجوز‌ها را از ضروریات توسعه کارآفرینی و اشتغال دانست و کاهش هزینه‌های تولید و ایجاد جاذبه در این حوزه را مسبب هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید به جای  بازارهایی مانند سکه، طلا و ارز معرفی کرد.

ابراهیمی بیان‌کرد: دیگر مطالبه‌ای که تحقق آن می‌تواند به رونق کارآفرینی و اشتغال کمک کند واگذاری واحدهای تملیک‌ شده در استان توسط بانک‌ها به کارآفرینان است تا از این طریق هم واحدها دوباره به چرخه تولید بازگردند و هم بخشی از مشکل بیکاری که خود ناشی از تعطیلی از همین واحدها بوده است برطرف شود‌. 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تاکید کرد: یکی از کارهایی که قطعا در رونق کسب‌و‌کارها خرد می‌تواند موثر باشد کمک به تکمیل زنجیره ارزش در فرایند مشاغل خانگی است، هرمزگان ظرفیت خوبی برای توسعه مشاغل خانگی با نگاه به صنایع دستی دارد که با توسعه بازار، برند سازی و ایجاد مراکز توسعه کسب و کارهای خانگی می‌توان به اشتغال و افزایش درآمد خانوار کمک کرد. 

ابراهیمی تاکید‌کرد: متاسفانه سازمان غذا و دارو سختگیری‌های بسیاری در حوزه صدور مجوز به کسب‌ و کارهای خانگی مخصوصا در بحث تولیدات غذایی از خود نشان می‌دهد در حالی که خیلی از مردم همان مواد غذایی‌ را که این سازمان به متقاضیان خانگی‌اش مجوز نمی‌دهد را در کوچه و خیابان‌ها بدون هیچ نظارتی تامین می‌کنند مانند نان‌های محلی‌ که در کنار ساحل به حجم بسیاری پخت می‌شود اما اگر سازمان غذا و دارو سخت‌گیری‌هایش را کاهش دهد قطعا هم‌می‌تواند نظارت بیشتری بر سلامت و بهداشت محصولات داشته باشد و هم به اشتغال‌زایی کمک کند‌. 

وی عنوان‌کرد: استان هرمزگان پتانسیل ایجاد نهضت مهارت‌‌افزایی را دارد چرا که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از مهمترین نیازهای ایجاد اشتغال برای جوانان استان است. 

ابراهیمی همچنین توجه به بالا بردن کیفیت آموزش‌های متناسب با بازار کار، توسعه طرح کارورزی و ارتباط دانشگاه با صنعت را از نیازهای اصلی بازار کار استان دانست.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار