تابناک-ما در کنار دریا هستیم اما استان هرمزگان هنوز تشنه است، خیلی از مناطق با تانکر آبرسانی می‌شود امیدواریم در این مبحث نیز دولت برنامه ریزی صحیحی برای رفع بی آبی استان انجام دهد با دلسوزی های رییس جمهور خیالمان در رابطه با افق هرمزگان راحت است.
کد خبر: ۱۰۲۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱ 13 January 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در نشست نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم با رئیس‌جمهور اظهارداشت: به نمایندگی از طرف مردم عزیز مهربان، فهیم و فکور هرمزگان خدمت ریاست محترم جمهور و همه وزرا و مسئولین خیر مقدم عرض می‌کنم و به آن‌‌ها خوش‌آمد می‌گویم.

وی افزود: از امروز صبح در محضر رئیس‌جمهور بودیم دغدغه‌های ایشان را نسبت به هرمزگان دیدم و شنیدم بنابراین خیالمان در رابطه با افق هرمزگان راحت است.
عبادی‌زاده بیان‌کرد: اولین مشکل استان، مشکل فقر استان است، در سال 97 فقر و بیکاری در هرمزگان در کشور سوم بود اما امروز به رتبه اول فقر و بیکاری رسیده‌ایم که نیاز است استان هرمزگان دیده شود چرا که با وجود ظرفیت‌های عظیم این جایگاه شایسته نیست.

امام‌جمعه بندرعباس عنوان‌کرد: مردم هرمزگان انتظار دارند سهمی در سازندگی کشورشان در لایه‌های بالاتر داشته باشند و از نخبگان این استان در سطوح مدیریتی استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از ساحل نشینان خلیج فارس گفت: امیداوریم با فعالسازی بازارچه‌مرزی در هرمزگان از ظرفیت قانونی ملوانی نیز مردم هرمزگان بهره‌مند شوند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با انتقاد از وضعیت زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان اظهار داشت: بسیاری از مردم هرمزگان برای امور درمانی به استان فارس و یزد با یک وضعیت غم انگیزی مراجعه می‌کنند که امیدواریم در بخش های تخصصی حوزه درمان وضعیت ما ارتقا پیدا کند و دولت به این حوزه توجه ویژه کند.

عبادی زاده تاکید کرد: ما در کنار دریا هستیم اما استان هرمزگان هنوز تشنه است، خیلی از مناطق با تانکر آبرسانی می‌شود امیدواریم در این مبحث نیز دولت برنامه ریزی صحیحی برای رفع بی آبی استان انجام دهد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب اشتغال و روی آوردن جوانان به مسئله قاچاق گفت: در سیستان بلوچستان طرحی را تحت عنوان طرح رزاق اجرا کردند که امیدواریم این طرح در هرمزگان نیز اجرا شود تا رویکرد به کالاهای قاچاق کاهش پیدا کند و این مسئله را بتوان مدیریت کرد.

امام جمعه بندرعباس توسعه مکران را خواسته مهم مردم هرمزگان برشمرد و گفت: امیدواریم با تشکیل سازمانی با مرکزیت جاسک سازمان توسعه سواحل مکران تشکیل شود تا اقدامات بسیاری در این حوزه انجام شود.

وی دیگر مسئله مورد نیاز این استان را آزادسازی تردد بین سرزمین اصلی و مناطق آزاد برشمرد و افزود: امیدواریم مسئله تردد خودروها از مناطق آزاد در مجموعة استان نیز با مدیریت دولت حل شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: حوزه صنعت یکی از حوزه‌های بسیاز مهم است که امیدواریم سهم جوانان هرمزگانی در آن بیشتر شود، ما در کنار دریا و صنعت هستیم و احداث دانشگاه علوم و فنون دریایی و دانشگاه صنعتی می تواند سوغات خوبی برای مردم هرمزگان باشد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار