تابناک-عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت:اشراف کامل دارید که سواحل پارسیان برای میزبانی از سرمایه گذاران استان فارس نیاز به هیچ ویزا و پاسپورتی ندارد کما اینکه تا کنون نیز همیشه بار اشتغال جوانان استان فارس را برعهده داشته ایم تعهد می دهیم با همان خونگرمی پذیرای سرمایه گذاران سایر استان ها باشیم.
کد خبر: ۱۰۲۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵ 13 January 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان یعقوب دبیری نژاد در نشست صمیمی فعالین سیاسی و اجتماعی هرمزگان با مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: متاسفانه بخش وسیعی از شهر بندرعباس بافت فرسوده است که اراضی آن در مالکیت دولت است و ساکنین آن نیز عمدتاً، از طبقات محروم و مستضعف هستند که در تهیه نان شب خود نیز مانده اند چه برسد به آنکه بتوانند برای سند دار شدن منازلشان ، بهای کارشناسی زمین را به دولت پرداخت نمایند، و تا زمانی که این اراضی سند دار نگردد امکان نوسازی بافت فرسوده وجود ندارد.

لذا به نمایندگی از ساکنین محلات حاشیه ای بندرعباس درخواست دارم هیئت محترم وزیران طی مصوبه ای مجوز واگذاری اراضی بافت فرسوده به نرخ دولتی را صادر نماید تا چهره زشت بافت فرسوده رنگ و بوی نوسازی را به خود ببیند.

یعقوب دبیری نژاد افزود : منطقه آزاد قشم و کیش در هرمزگان اولین مناطق آزاد کشور هستند. اما متاسفانه علی رغم وعده های دولتمردان قبل ، این مناطق حتی آخرین منطقه آزاد کشور هم نیستند که خودروهای پلاک منطقه آزاد آن اجازه داشته باشند تا مرکز استان تردد نمایند. از طرفی هزینه های تردد دریایی قشم تا مرکز استان کمر قشم نشینان را شکسته است.

سال هاست هر مسئولی به بندرعباس می آید درخواست می کنیم، خودروهای پلاک مناطق آزاد قشم و کیش هم مانند سایر مناطق آزاد کشور بتوانند تا مرکز استان تردد نمایند. اما هیچگاه اتفاقی نمی افتد.

یادآوری می کنم این مجوز و مصوبه واگذاری اراضی بافت فرسوده به مردم، هیچ بار مالی برای دولت ندارد و جز زحمت امضای مصوبه هیچ هزینه ای ایجاد نمی کند که نگرانی تامین بودجه برای آن باشیم.

یعقوب دبیری نژاد در دیدار با سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: تجارت دریایی، مزیت تاریخی بیش از هزار ساله مردم خط ساحلی هرمزگان است که فلات مرکزی ایران را به کشورهای آفریقایی، هند و پاکستان متصل می کرد، آنچنان که مسیر بندرعباس به جاده ادویه نیز معروف بوده است. متاسفانه سال هاست ملوانان هرمزگانی غم زده از این هستند که قانون ته لنجی برای آنان در حد چرخ دستی هم اجرا نمی شود اما برای ملوانان سایر استانهای جنوبی از سرلنجی هم فراتر رفته چه برسد به ته لنجی.

درخواست دارم دولت نسبت به رعایت عدالت برای ته لنجی ملوانان هرمزگانی و همچنین فعال نمودن گمرکات شهرهای کوچک ساحلی استان اقدام نماید.

دبیری نژاد در پایان با اشاره به اینکه مردم هرمزگان از برخی تصمیم گیری ها در خصوص استانشان به شدت نگران هستند گفت: حضرتعالی زمانی که در کسوت معاون سیاسی وزارت کشور در پایان دولت دهم تشریف داشتید بیش از هر مسئول دیگری اطلاع داشتید که، نهال اختلاف و تنش های اجتماعی میان مردم هرمزگان و فارس به اسم مصوبه انتزاع 5 روستای ساحلی از غرب هرمزگان به استان فارس کاشته شده است و بدلیل واکنش های تند مردم هرمزگان تاکنون مسکوت مانده. از آن تاریخ تا کنون هر اظهار نظر نمایندگان و مدیران استان فارس، موجب ایجاد تنش در میان مردم دو استان می گردد.

اشراف کامل دارید که سواحل پارسیان برای میزبانی از سرمایه گذاران استان فارس نیاز به هیچ ویزا و پاسپورتی ندارد کما اینکه تا کنون نیز همیشه بار اشتغال جوانان استان فارس را برعهده داشته ایم تعهد می دهیم با همان خونگرمی پذیرای سرمایه گذاران سایر استان ها باشیم.

خط انتقال آب و صنایع فولادی و معادن هرمزگان بزرگترین گواه ما بر این مدعاست. به آقای رئیس جمهور سلام گرم مردم هرمزگان را برسانید و بفرمائید، ما استدعا داریم ایشان هرچه زودتر دستور لغو مصوبه انتزاع روستاهای پارسیان را صادر بفرمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار