تابناک-کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از امروز ظهر با وزش تند بادهای شدید شمال غربی- جنوب غربی در مناطق دریایی استان سبب طوفانی شدن دریا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ 20 January 2022

به گزارش تابناک هرمزگان مرضیه سی سی پور با بیان اینکه سرعت وزش باد به ۷۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج به ۳ متر می‌رسد، عنوان کرد: با توجه به وضعیت نامساعد دریایی و نا ایمن شدن شرایط رفت و آمد توصیه می‌شود همه‌ فعالیت‌های دریایی لغو شود و تدابیر لازم برای مقابله با خسارت در مناطق ساحلی و جزایر استان صورت گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان با اشاره به اینکه در روز جمعه علاوه بر آب‌های جنوب در محدوده سواحل ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز دریا طوفانی می‌شود، اضافه کرد: در برخی نقاط شرقی استان نیز با توجه به ابرناکی و وجود رطوبت، احتمال بارش خفیف دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: از روز شنبه با کاهش سرعت باد شمال غربی در مناطق دریایی، در محدوده تنگه‌ هرمز وزش باد سطحی شمال شرقی سبب متلاطم ماندن دریا می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: از لحاظ دمایی به تدریج تا اوایل هفته آینده، افت محسوس دمای کمینه در غالب نقاط استان مورد انتظار است و اقدامات لازم برای مقابله با خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار