تابناک-مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس گفت: عملیات ترمیم شکستگی خط لوله انتقال گاز بستر رودخانه گچین در مراحل پایانی قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۲۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶ 24 January 2022

به گزارش تابناک هرمز گان محمد علی دادور  افزود: با تلاش شبانه روزی مدیر و ۲۵۰ نیروی عملیات پالایشگاه ستاره خلیج فارس محل آسیب دیدگی لوله خوراک این پالایشگاه در حال تعمیر است و بزودی به خط تولید باز می گردد.

وی با اشاره به تلاش کارکنان این پالایشگاه  یادآور شد: اوایل صبح روز چهارشنبه گذشته پس از وقوع سیل و شکستگی لوله به دلیل حجم غیرقابل انتظار سیلاب ناشی از بارندگی، بلافاصله  نیروهای عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند و مهار میعانات گازهای خروجی و عملیات ترمیم  آغاز شد.

دادور ادامه داد: ۲۵۰ نفر شامل نیروهای تعمیراتی و ترابری، بهره برداری با قریب به ۲۰۰ دستگاه ماشین الات سنگین و سبک  به صورت جهادی  در ۳ شبانه روز  در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه کار تعمیرات جمعه شب به پایان رسید ولی مقرر شد که یک خط لوله جدید جایگزین خط لوله قبلی احداث شود، اضافه کرد: عملیات احداث یک جزیره ای ، محیط بسته ای در این محل  تا امشب ادامه دارد که اگر آلودگی به وجود بیاید در همین جزیره سریعا جمع آوری و مانع از انتشار آلودگی در محوطه اطراف بندر، خمیر و قشم شود.

مدیرعامل پلایشگاه نفت ستاره خلیج فارس ادامه داد: با توجه به اینکه در دو طرف رودخانه شیرهای اتوماتیک مسدود کننده وجود دارد، در زمان حادثه به دلیل افت فشار میعانات گازی این مسیر به صورت خودکار بسته شد و از خسارت زیست محیطی زیاد پیشگیری به عمل آمد و پس از رسیدن خط بانان شیرهای بزرگتر بالا دستی نیز بسته شدند.

دادور ضمن بیان عذرخواهی بابت اتفاق پیش آمده از مردم هرمزگان، خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان در این  چند روز این بوده که مردم دچار آسیب ناشی از بوی نامطبوع مانند چهارشنبه گذشته نشوند و از هرمزگانی‌ها که صبوری کردند، تشکر می کنم.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار