تابناک-فرماندار شهرستان میناب گفت: سیلاب، بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های شهرستان میناب در بخش برق، شبکه آب، راه، بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۱۰۲۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰ 24 January 2022

به گزارش تابناک هرمزگان مجید سلحشور افزود: با توجه به شدت بارش ها در هفته گذشته، در دو مقطع دچار مشکل شدیم، بخشی از مشکلات مربوط به شدت بارش ها و آب گرفتگی معابر و منازل و بخش دیگر آورد پشت سد میناب بود.

وی بیان کرد: سیلاب بسیار بزرگی در روزهای گذشته از جنوب کرمان و شهرستان رودان به سمت سد استقلال میناب سرازیر و در پشت این سد جمع شد، بنابراین بخشی از آب سد رهاسازی شد و روستاهای بالا دست از این آب متاثر شدند.

فرماندار شهرستان میناب ادامه داد: این رها سازی به کمک سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان، سپاه ناحیه شهرستان میناب، قرارگاه مدینه و نیروی انتظامی ، هلال احمر و … انجام شد و به برکت این همکاری‌ها، خسارات کمتری به بار آمد.

سلحشور از مردم شهرستان میناب بابت همکاری و همراهی خوبی که در تخلیه به موقع روستاها داشتند، عنوان کرد: حل این مشکل به صورت ریشه ای، نیازمند لایروبی رودخانه است که از وزارت نیرو تقاضا داریم پای کار بیایند.

وی بیان کرد: در بازدیدهایی که به اتفاق استاندار هرمزگان و معاون وزیر نیرو انجام شد، این مسأله بصورت برجسته مطرح شد که امید است در بودجه سال آینده این موضوع عملیاتی شود و ما بتوانیم کل مسیر رودخانه میناب را لایروبی کنیم تا این مشکل به صورت ریشه ای حل شود و دیگر شاهد این مسائل نباشیم.

فرماندار شهرستان میناب ضمن تقدیر از سپاه، بسیجیان، هلال احمر، نیروی انتظامی، گروه‌های جهادی و همه دستگاهای اجرایی، تصریح کرد: از مردم خواهش می کنم کماکان به هشدارهای هواشناسی توجه کنند، ممکن است تا پایان سال، مجدد شاهد بارش باران باشیم، لذا این همکاری و همراهی باید تداوم داشته باشد تا بتوانیم با کمترین خسارت از این سیلاب ها عبور کنیم.

سلحشور اضافه کرد: سیلاب، بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های شهرستان میناب در بخش برق، شبکه آب، راه، بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است.

فرماندار شهرستان میناب با بیان اینکه میزان خسارت ها اعلام شده است، ابراز امیدواری کرد: پیگیری‌های لازم برای پرداخت خسارت‌ ها صورت گیرد، البته مقرر شده است برای جبران خسارات، مصوباتی به تصویب برسد و پیگیریم به محض مصوب شدن میزان خسارات و دریافت آن، خدمت همه عزیزان اعلام می شود.

انتهایپیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار