تابناک- میدان های مرگبار در بزرگراه خلیج فارس قشم باید اصلاح شوند.
کد خبر: ۱۰۴۳۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸ 08 May 2022

به گزارش تابناک هرمزگان؛ در سال های ۱۳۸۵ به بعد بود که سازمان منطقه آزاد قشم بزرگترین پروژه عمرانی خود را تحت عنوان بزرگراه خلیج فارس آغاز کرد‌. این پروژه علی رغم پیشرفت فیزیکی خوبی که در سال های گذشته داشته است تاکنون تنها فاز نخست آن یعنی فاصله بین میدان علم و صنعت طولا تا شهر درگهان به فاصله ۲۰ کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفته است. 

این بزرگراه دارای سه میدان بزرگ است که وسعت برخی از این میدان ها نیز فراتر از وسعت قانونی یک زمین بزرگ فوتبال است. نصب گاردریل ها نیز در این میدان ها بر خطرات آن شدیدا افزوده است. گزارشات میدانی مردمی حاکی از عدم وجود دید کافی بخاطر وجود گاردریل و شکل هندسی ناموزون در این میدان ها می باشد که یکی از علل عمده حوادث در این نقاط است. ضمن اینکه یک راننده به هنگام مواجه شدن آنی با یک میدان در وسط یک بزرگراه و با سرعت مجاز ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت نیز شوکه شده و با خطر جدی مواجه خواهد شد. در بزرگراه هایی که بصورت استاندارد و اصولی کار شده است احداث تقاطع غیرهم سطح در چنین موقعیت هایی می تواند جایگزین خوبی جهت کاهش خطرات و تصادفات احتمالی باشد.

محمدرشاد حمزه پور یکی از رانندگان مطالبه گر در این باره گفت: بارها شاهد تصادفات شدید در این میدان ها بوده ایم و این میدان ها از زمان احداث تاکنون جان بسیاری از رانندگان را گرفته است اما علی رغم اعترضات مردمی در فضاهای مجازی از سوی مسئولین مربوطه هیچ اراده ای برای اصلاح این نقاط حادثه خیز وجود ندارد.

حمزه پور افزود: این مسیر یکی از مسیرهای پر تردد جزیره است و جان مردم بازیچه نیست که نادیده گرفته شود.

وی در پایان افزود: لازم است دادستان محترم بعنوان مدعی العموم جهت دفاع از حقوق عامه برای متولیان این محور ضرب الاجل تعیین نمایند زیرا که عدم توجه و تأخیر در این موضوع هر لحظه جان شهروندان را با تهدید جدی مواجه می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار