تابناک-مانور سراسری بازرسی و نظارت از صنوف و بازاریان استان با هدف پایش قیمت کالا و خدمات صبح امروز برگزار شد.  
کد خبر: ۱۰۴۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸ 09 May 2022

به گزارش تابناک هرمزگان؛ مهندس دوستی در نشستی که با بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در ابتدای مانور داشت، اعلام کرد: به دلیل اتفاقاتی که در عرصه بین المللی اعم از افزایش قیمت انرژی، افزایش قیمت غذا، دانه های روغنی و گندم که بیشتر تولیدات مرتبط با دو کشور اوکراین و روسیه شکل گرفته است، یک افزایش و جهش قیمت در بازار داشته ایم.

 

استاندار هرمزگان ضمن تاکید به عدم افزایش قیمت نان مصرفی مردم، افزود: این افزایش و جهش قیمتی که در برخی از موارد رخ داده است قطعا در نان مصرفی مردم رخ نخواهد داد.

 

وی تصریح کرد: در برخی از بخشها که این افزایش اتفاق افتاده است باید متناسب با افزایش قیمتی باشد که در دولت از طریق یارانه ها و حمایتهای دولتی متعادل شود.

 

مهندس دوستی ضمن تاکید به برخورد با محتکاران بیان داشت: متاسفانه شاهدیم که این افزایش قیمت با احتکار ترکیب شده است و بعضا اقلامی که نزد بازار، تولیدکنندگان و دیگر زنجیره ها، اعم از تولید تا عرضه است، اقدام به احتکار کرده اند که قطعا با این افراد به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.

 

استاندار هرمزگان افزود: اصلی ترین راه مقابله با این گونه افراد، نظارت میدانی است که امروز اولین گام را آغاز کرده ایم و در این کار نیز خیلی جدی برخورد خواهیم کرد.

 

وی ضمن اشاره به افزایش قیمت اقلام غیر مرتبط در برخی از صنوف افزود: افرایش قیمت برخی از اقلام ارتباطی به دیگر اقلام ندارد همانند افزایش قیمت روغن و یا آرد که گاها قیمت میوه یا کود شیمیایی نیز دچار تغییر قیمت شده اند.

 

مهندس دوستی ضمن اشاره به مطلب فوق بیان داشت: وظیفه ما این است که تغییر قیمت واقعی و مرتبط با یک قلم کالا را اعمال کنیم و بازار را از تغییر قیمت غیر واقعی و غیر مرتبط، به قیمت واقعی برگردانیم.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در حاشیه این مانور افزود: هدف از مانور امروز پایش وضع موجود بازار با توجه به التهاب غیر واقعی بازار و یکسری از اقلامی که در اهداف اقتصادی دولت نبوده که متاسفانه با افراد سوء استفاده گر باعث التهاب بازار شده است.

 

خلیل قاسمی ضمن اشاره به فعالیت بیش از 550 نفر در این مانور ، بیان داشت: در این طرح از کلیه امکانات و ظرفیتهای موجود همکاران دیگر بخشهای سازمانی، سازمانهای همکار شرکت شهرکهای صنعتی، نیروهای بسیج، روسای اتحادیه های صنفی و بازرسان آنها در گستره استان، فعالیت دارند.

 

وی بیان داشت: بازرسان با استفاده سامانه های نظارتی که در اختیار دارند و همچنین بازدیدهای میدانی، با افراد سوء استفاده کننده برخورد خواهند کرد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از شهروندان خواست: اکنون با توجه به شرایطی که امکان سوء استفاده فروشندگان وجود دارد، در موقع خرید فاکتور را مطالبه نمایند و به عنوان یک بازرس نسبت به روزهای قبل حتما کنترل کرده و اگر تغییری در قیمتها احساس کردند با سامانه تلفنی 124 تماس بگیرند تا همکاران ما در استان به فوریت اقدام کنند.

 

قاسمی در اشاره به شدت برخورد با افراد خاطی اعلام کرد: برخی از اقلام در اختیار افراد به شکل سیستمی قرار گرفته و اگر خدایی نکرده سوء استفاده شود، قطع سهمیه خواهد شد.

 

وی افزود: برخورد دیگر، اعمال نظارت اتحادیه ها در ماده های 27 و 28 خواهد بود و در نهایت برخورد سوم تشکیل پرونده برای متخلفین است که جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال می شود که برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ضمن تشکر از پلیس اقتصادی استان افزود: در این شرایط پلیس اقتصادی هم از چند روز پیش در کنار همکاران ماست تا افرادی که از این گستره خارج باشند، با کمک همکاران نیروی انتظامی بتوانند نسبت به موارد پیش آمده اقدام نمایند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار