تابناک-در نشست داود اسلامی دهیار روستای ریگوی قشم با دکتر علی قربانی معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در محل این سازمان درخواست های دهیاران شهرستان قشم بررسی و پیگیری شد.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵ 11 May 2022

به گزارش تابناک هرمزگان در نشست داود اسلامی دهیار روستای ریگوی قشم با دکتر علی قربانی معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در محل این سازمان درخواست های دهیاران شهرستان قشم بررسی و پیگیری شد.

دکتر قربانی گفت: از طرح های گردشگری،درآمدزا و اشتغال زای دهیاران قشم و دیگر دهیاری ها استقبال می کنیم و به دهیاری های متقاضی از محل تفاهمنامه ای که با دو بانک ملی و پست بانک داریم پس از تصویب در کمیته ملی وام، تسهیلات پرداخت خواهیم کرد. 

وی افزود: یارانه ای را نیز به تناسب تسهیلات دریافتی برای اهرمی کردن این تسهیلات یعنی جهت پرداخت سود تسهیلات این دهیاری ها از محل اعتبارات ماده ۴۲ در نظر گرفته ایم.

دکتر قربانی در پاسخ به این سوال که سازمان شهرداری ها و دهیاری ها چه حمایت هایی برای احیای تعاونی های دهیاران در قشم می تواند انجام دهد افزود: ما اخیرا حدود ۹۲۸ تعاونی دهیاری های ثبت شده در کشور را بررسی و آسیب شناسی مجدد کرده ایم و سازمان نیز برای حمایت از تعاونی های دهیاران قشم تسهیلات کم بهره با دوره تنفس یک ساله و بازپرداخت ۵ ساله پرداخت می کند و همچنین دهیاری ها نیز می توانند پس از تصویب توسط شورا سالانه بخشی از اعتبارات خود را صرف سرمایه گذاری در تعاونی ها کنند. 

وی افزود: خوشبختانه امسال با توجه به قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده که مثلا سهم سوخت از ۲۰ درصد به ۳۰ درصد افزایش داشته، سیگار ۲۵ و ۶۵ درصد، پلاک گذاری خودرو و دیگر اقلام نیز افزایش قیمت داشته است که طبیعتا ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده آن ها نیز زیادتر شده است اعتبارات به نسبت سال گذشته افزایش خواهد داشت و در کنار این ها نیز از درآمدهای محلی دهیاری ها نظیر درآمدهای حاصل از طرح های درآمدزا، طرح های اشتغال زا، استفاده از ظرفیت خیرین، مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مسکن و..‌. که در رشد جمعیت و عمران و توسعه روستاها تأثیر بسزایی دارند استقبال می کنیم.

دکتر قربانی ادامه داد: در سفری که اخیرا به جزیره زیبای قشم داشتم مشاهده شد برخی دهیاری ها اقدامات خوبی در زمینه طرح های گردشگری و اشتغالزایی، اقتصادی انجام داده اند؛ در برخی روستاها واقعا اقدامات منحصر به فردی انجام شده بود که امیدواریم الگویی برای دیگر دهیاری ها در سطح شهرستان قشم و کشور باشند. 

وی خاطرنشان کرد: روستاهای قشم ظرفیت های اقتصادی خوبی دارند و ما نیز از طرح های درآمدزا و اقتصادی دهیاران قشم استقبال و حمایت میکنیم. 

معاون امور دهیاری های کشور در پایان گفت: با توجه به اینکه قشم جزو مناطق آزاد کشور هست و در قانون برنامه ششم توسعه نیز آمده است یک درصد از درآمدهای گمرکی صادرات و واردات بایستی در اختیار مناطق آزاد قرار گیرد جهت کمک به نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی تا بتوانند به افراد کم بضاعتی که در آنجا هستند کمک کنند لذا این موضوع را از طریق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد پیگیری میکنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار