تابناک-مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از تصویب بودجه ساخت سه فروند اسکله گردشگری در بنادر لنگه، کنگ و مقام خبرداد.
کد خبر: ۱۰۴۴۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴ 15 May 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، قاسم عسکری نسب مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در تشریح آخرین وضعیت ساخت اسکله‌ها و سایت‌های دریایی و گردشگری در بنادر لنگه اظهار داشت: براساس مصوبات سفر هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی در سال 1399 به استان هرمزگان بودجه ساخت هشت فروند اسکله گردشگری از جمله ساخت سه فروند اسکله در بنادر لنگه، کنگ و مقام به تصویب رسید.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر طی جلسات و مذاکراتی با شهرداری‌های بندرلنگه و کنگ محل نصب این اسکله‌ها در حوضچه‌های بندرکنگ، بندرگشه بندرلنگه و حوضچه بندر مقام مشخص شده و هم اکنون اسکله های یاد شده در حال تخصیص بودجه برای ساخت توسط بخش خصوصی می باشد.

 

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در راستای ایجاد و توسعه دسترسی مستقل پسکرانه‌ای به منظور کاهش ترافیک کامیون‌ها به بندرلنگه گفت: با خرید محوطه و ساختمان نیروی انتظامی و احیای اراضی بندری پسکرانه‌های این بندر توسعه و با توجه به تکمیل شدن ظرفیت پسکرانه‌ها به علت فعالیت‌های اقتصادی جدید، مکان‌یابی بندرگاه جدید توسط اداره بنادر و دریانوردی، اداره منابع طبیعی انجام و توسط مشاور سازمان بنادر در حال مطالعه و امکان سنجی می‌باشد.

 

عسکری نسب در خصوص جاده دسترسی اختصاصی به اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه تصریح کرد: با تخصیص بودجه توسط سازمان بنادر و دریانوردی مطالعات امکان سنجی و مطالعات زیست محیطی مسیر دسترسی به بندر از فرودگاه تا بندرگاه توسط مشاور طی سال های  1399 و 1400 انجام شد.

 

وی در این باره بیان کرد: برای اجرای فاز دوم این طرح مکاتبات لازم با اداره کل محیط زیست استان برای دریافت مجوز زیست محیطی انجام شد و اداره کل محیط زیست نیز مکاتبات خود را با سازمان محیط زیست کشور انجام داد اما مورد موافقت معاونت حقوقی ریاست جمهوری در دولت فعلی قرار نگرفت.

 

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اضافه کرد: در سفر امسال مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز سال جاری به درخواست فرماندار شهرستان بندرلنگه با توجه به مطالعه بندر جدید و عدم بودجه‌ریزی در بندر فعلی این موضوع از دستور کار خارج و بودجه مربوطه به مطالعات بندر جدید متمرکز شد.

 

عسکری نسب در خصوص ارائه تسهیلات نوسازی ناوگان نیز گفت: در این راستا سازمان بنادر آمادگی خود را برای پرداخت وام در قالب وجوه اداره شده سازمان بنادر به متقاضیان ساخت شناوران جدید اعلام، نشست‌های توجیهی در بندرلنگه نیز برگزار و پرونده متقاضیان برای دریافت تسهیلات به سازمان بنادر برای سیر مراحل اداری و قانونی ارسال شده است.

 

وی در خصوص راه‌اندازی امکانات ورزشی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی و منتفع شدن مردم شهر از این امکانات ورزشی نیز بیان کرد: با تخصیص اعتبارات لازم توسط سازمان بنادر و دریانوردی، سایت ورزشی اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه با ساخت زمین‌های فوتبال ساحلی و والیبال ساحلی و همچنین باشگاه بدنسازی و آمادگی جسمانی این اداره در حال تجهیز برای بهره‌برداری است و امکان استفاده برای عموم مردم در آینده بسیار نزدیک فراهم خواهد شد

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار