تابناک-رئیس دادگستری شهرستان قشم گفت: مشکلات این شهرستان از مسیر قانون توسط اعضای مجمع مطالبه‌گران قشم قابل حل است.
کد خبر: ۱۰۴۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶ 19 May 2022

به گزارش تابناک هرمزگان ‌رئیس دادگستری شهرستان قشم گفت: مشکلات عام این شهرستان از مسیر قانون توسط اعضای مجمع مطالبه‌گران قشم قابل حل است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، رضا صفایی در دومین‌ نشست مجمع مطالبه‌گران مردمی قشم که در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: آنچه مقام‌ معظم رهبری در بیانیه جهاد تبیین بر آن تاکید نمودند، حرکت مطالبه‌گری با هدف حل مشکلات مردم با احترام به قانون و عایت اخلاق همراه با نگاه نقادی اصلاح گرانه است.

وی با تاکید براینکه مطالبات نباید منجر به توهین و افترا شود، افزود: در موضوعات عام مربوط به مطالبه‌گری باید در کنار اعلام نواقص، پیشنهاداتی نیز ارائه شود و مسئولان مربوطه هم موضوع مورد مطالبه را برای حل آن، از مجاری قانونی دنبال کنند.

رئیس دادگستری شهرستان قشم گفت: امر به معروف و نهی منکر در مطالبه‌گری همراه یکدیگر است و ایجاد کارگروه‌های تخصصی روند مطالبه‌گری صحیح و دقیق را تقویت می‌کند.

به گفته وی، مطالبه‌گری معقول و به هنگام در پیشگری قبل از وقوع جرم و مدیریت پس از وقوع جرم بسیار حائز اهمیت است.

دبیر مجمع مطالبه‌گری شهرستان قشم نیز در این نشست از دستگاه قضا و ائمه جمعه به عنوان حامی اصلی جامعه مطالبه‌گران شهرستان قشم نام برد.

عبدالرحیم رضوانی اظهار داشت: مجمع مطالبه‌گران شهرستان قشم تسریع روند حل مشکلات این شهرستان از مجرای قانونی را بالاترین اولویت و رسالت خود می‌داند.

وی ادامه داد: درهای مجمع مطالبه‌گری به روی همه باز است و هر که خود را مطالبه‌گر می‌داند می‌تواند برای خدمت صادقانه، به این مجموعه بپیوندد.

رضوانی با تقدیر از حمایت‌ امام جمعه شهرستان قشم از فعالیت مجمع مطالبه‌گران، خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام امام جمعه شهرستان قشم در صف اول مطالبه‌گری شهرستان قرار دارد و اقدامات وی بزرگترین حمایت از خادمان مردم در مجمع مطالبه‌گران قشم به شمار می‌رود. 

اعضاء مجمع مطالبه‌گران جزیره‌ای عمل نکنند

عضو هیئت رئیسه مجمع مطالبه‌گران شهرستان قشم هم در سخنانی گفت: برای موفقیت در کارها، مطالبات مجمع باید با جامع‌نگری و پرهیز از اقدامات جزیره‌ای پیگیری شود.

مصیب هرمزی، اظهار داشت: بسیاری از مردم از طریق فضای مجازی تنها به مشکلات‌ محدوده زندگی خود توجه دارند در صورتی که هدف اصلی مجمع مطالبه‌گران، حل مشکلات عام این شهرستان از مسیر قانونی است‌.

وی با اعلام اینکه دشمنان هجمه‌های زیادی را علیه نظام و رهبری آغاز کرده‌اند، افزود: براساس توصیه‌های رهبر معظم انقلاب همه ما باید در راستای تحقق اهداف جهاد تبیین، اهداف شوم دشمنان را برای آگاهی مردم بیان کنیم.  

به گفته این عضو هئیت رئیسه جامعه مطالبه‌گران قشم، روشنگری دلیل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی دولت‌ مردمی آیت‌الله رئیسی را با توجه به شیطنت‌های دشمنان بسیار مهم و ضروری دانست.

مطالبه‌گری از مهمترین مولفه‌ها در تحقق گام دوم انقلاب است

نائب دبیر حوزه آقایان مجمع نیز در این‌ نشست گفت: مطالبه‌گری از مهمترین مولفه‌ها در تحقق گام دوم انقلاب است و باید در این مسیر اصول نقد بیان شده از سوی رهبری ملاک عمل باشد.

نصرالله جمالی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو فریضه مهم اسلامی نقش ارزنده‌ای در سالم سازی جامعه و توسعه متوازن در هر نقطه از میهن اسلامی از جمله قشم دارد.

وی ادامه داد: اعضای مجمع مطالبه‌گران قشم برای حل مشکلات این شهرستان به یک وحدت نظر و رویه رسیده‌اند که اثرات آن با پیگیری مشکلات و حل آنها به یاری خدا، نمایان خواهد شد. 

مطالبات مردم را در چارچوب قانون پیگیری می‌کنیم 

معاون اجرایی مجمع مطاله‌گران شهرستان قشم، پیگیری مطالبات بحق مردم را از امور مهم دین‌ مبین اسلام برشمرد و گفت: پیگیری حق مردم و مطالبه از مسئولان را در چارچوب قانون دنبال خواهیم کرد. 

عبدالرشید رضوانی اظهار داشت: اعضای مطالبه‌گران شهرستان قشم می‌بایست در راستای استیلای حقوق به ناحق از بین رفته مردم این شهرستان و یا آنچه که باید در طول سالیان گذشته انجام‌ می‌شد و به هر دلیلی مورد فراموشی قرار گرفته، با جدیت تلاش کنند.

معاون اجرایی مجمع مطالبه‌گران شهرستان قشم ادامه داد: حمایت دستگاه مقتدر قضایی و ائمه جمعه شیعه و سنی شهرستان قشم، موجب دلگرمی اعضاء مجمع در این‌ مسیر مهم خواهد بود و به یاری خدا از تمامی ظرفیت‌ها برای حل مشکلات مردم بهره خواهیم برد. 

رضایت خدا و مردم مهمترین هدف مجمع مطالبه‌گران باشد

بازرس مجمع مطالبه‌گران قشم هم در این نشست، از قرآن کریم به عنوان کلام وحی و فصل‌الخطاب همه برای خدمت بی‌منت به مردم، نام برد.

عبدالقادر صالحی اظهار داشت: نیروهای این مجموعه باید به عنوان افراد دلسوز، جهادی، انقلابی بدون نگرانی از سرزنش‌ها به فکر حل مشکلاتی باشند که با رفع آنها، مردم این شهرستان به آرامش و رفاه برسند.

وی ادامه داد: رضایت خدا و مردم مهمترین هدف ما در برنامه‌هایی خواهد بود که بواسطه آن در مجمع مطالبه‌گران گرد هم جمع شده‌ایم و اعتقاد داریم با حمایت دستگاه مقتدر قضا، بسیاری از مشکلات عام شهرستان قابل حل است.   

شایان ذکر است؛ در پایان این نشست احکام اعضای مجمع مطالبه‌گران قشم، با حضور رئیس دادگستری این شهرستان به آنان اعطاء گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار