تابناک-دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان گفت: در هرمزگان مشکلی مالی برای کار فرهنگی نداریم بلکه مشکل در همت و تلاش و نبود محتوای کیفی، هدفمند و اثر بخش است.
کد خبر: ۱۰۴۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ 21 May 2022

به گزارش تابناک هرمزگان حبیب بهادری صبح امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی ستاد مراسمات دهه کرامت و پانزدهمین دوره جشن‌های مردمی و بین‌المللی زیرسایه خورشید، اظهار کرد: از جمله برنامه‌های محوری در استان هرمزگان برنامه‌ قرار هشتم و چهارشنبه‌های امام رضایی و ویژه برنامه های دهه کرامت، دهه آخر صفر، شکوه مادری ایام ولادت حضرت زهرا (س) و جشنواره خدمت رضوی از جمله برنامه های شاخص این مجموعه است که توسط کانون های تخصصی خدمت رضوی در سه جبهه کاری و در سه منطقه شهر بندرعباس براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در ابتدای سال توسط خادمیاران رضوی اجراء و ارائه می شود.

 

وی ادامه داد: منطقه حاشیه کمربندی با محوریت مسجد حمزه (ع) در ۴ محله، ندامتگاه مرکزی بندرعباس و امام زاده سید مظفر به عنوان محله های امام رضایی و سه منطقه دارای اولویت مورد بررسی میدانی و شناسایی توسط متخصصین و کانون های عمومی خدمت رضوی (محله ای) قرار گرفته تا نظام مسائل و نیازهای فرهنگی، هنری، اجتماعی  هر منطقه فهرست و دسته بندی شود و بر اساس آن خدمات تخصصی ۱۹ گانه با استفاده و بهره مندی از توانمندی و تخصص خادمیاران رضوی و ظرفیت نهادهای اجتماعی و تشکل های مردمی مناطق مورد نظر  به جامعه هدف ارائه خواهد شد.

 

بهادری بیان کرد: در ماه مبارک رمضان با مشارکت خادمیاران و کانون‌های خدمت رضوی حدود ۱۰۰ راس گوسفند قربانی و بین جامعه هدف توزیع شد و در ۲۷ نقطه استان سفره اطعام رضوی و توزیع غذایی گرم صورت گرفته است و در سیل اخیر در مناطق شرق نیز منازل بسیاری از آسیب دیدگان مرمت شد این مهم نیز لازم به ذکر است که از ابتدای تاسیس کانون های خدمت رضوی خدمات اجتماعی بسیاری تحت نام و لوای حضرت رضا (ع) در عرصه ها و مصادیق مختلف توسط این دبیرخانه و خادمیاران رضوی در سطح استان به جامعه هدف  ارائه شده است.

 

وی اضافه کرد: ۲۷ نقطه بالقوه و مستعد در شهرستان بندرعباس برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شناسایی شده است که بنا است به صورت مدون و طبق تقویم روز شمار اجرا شود.

 

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان ادامه داد: در کارهایی که می‌خواهیم به نام حضرت رضا (ع) انجام دهیم بایستی مبنا و اصول کار تیمی و شبکه‌ای را رعایت کنیم تا با ایجاد یک شبکه منسجم برای بهتر شدن و غنی‌تر شدن برنامه‌ها و خدمات تمام ظرفیت کانون‌های تخصصی و عمومی و ذیل آن خادمیاران رضوی به کار گرفته شود.

 

وی خاطرنشان کرد: کانون سلامت می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های موجود و خیرین و گروه‌های جهادی در مناطق محروم به نام نامی حضرت رضا (ع) خدمت پزشکی ارائه کند و برای این امر هم اکنون دو دستگاه ایسوزو تحت عنوان بیمارستان سیار آماده است که می‌توانیم از این ظرفیت کار کیفی متناسب و خدمات درمانی دندانپزشکی انجام دهیم.

 

بهادری عنوان کرد: در دهه کرامت لازم است برنامه‌های ‌ویژه دختران برگزار شود و از دختران و بانوان موفق که کارهای شاخصی انجام دادند تجلیل و قدردانی شود همچنین برای دخترانی هم که به سن تکلیف رسیده اند به مناسبت ایام ولادت حضرت معصومه(ع) تحت عنوان روز دختر جشن تکلیف  و مراسم ویژه مد نظر قرار گیرد و برای ارتقا سطح کیفی و اثربخشی آن  و ایجاد محتوای لازم و مطلوب می بایست از ظرفیت‌ سایر دستگاه های مرتبط در استان هرمزگان استفاده کرد.

 

وی اظهار کرد: در حوزه ایثار و شهادت این امکان وجود دارد که یکی از کتاب‌هایی که در این حوزه به رشته تحریر درآمده است تبدیل به پادکست شود و در جامعه منتشر شود این کار نیز بزودی توسط این دبیرخانه انجام خواهد شد.

 

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در هرمزگان مشکلی مالی برای کار فرهنگی نداریم بلکه مشکل در همت و تلاش و نبود محتوای کیفی، هدفمند و اثر بخش  است از این رو باید تلاش خود را برای افزایش کیفیت محتوای برنامه‌ها و خدمات رضوی به کار بگیریم.

 

انتهای پیام

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار