تابناک-امام جمعه جاسک ضمن قدردانی از ورود دستگاه قضا برای ارائه اوراق هویتی ۴۲ نفر از اهالی شهر لیردف این اقدام را گامی مهم برای رفع مشکلات مردم این شهر دانست.
کد خبر: ۱۰۴۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸ 21 May 2022

به گزارش تابناک هرمزگان حجت الاسلام عباس ذاکری امام جمعه با اشاره به ورود دستگاه قضا به اعطای اوراق هویت به ۴۲ نفر از افراد فاقد شناسنامه از اهالی شهر لیردف، بیان کرد: بسیاری از مراجعات به دفتر ائمه جمعه برای دریافت شناسنامه است و باتوجه به اینکه مردم در روستاها پراکنده زندگی می‌کنند طی سالهای گذشته نتوانستند مدارک هویتی خود را دریافت کنند.

امام جمعه جاسک بیان کرد: طی روزهای گذشته با حضور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ۴۲ شناسنامه تقدیم این افراد شد که اتفاق مبارکی است.

وی گفت: نبود شناسنامه در مواردی از جمله دریافت یارانه و بیمه خدمات درمانی مشکلات عمده‌ای را برای مردم به وجود آورده بود. به عنوان مثال فقدان دفترچه بیمه خدمات درمانی شهروندان را در مضیقه گذاشته بود که با ورود دستگاه قضا این خدمت به مردم ارائه شد و امیدواریم ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین ذاکری گفت: مواردی را شاهد بودیم که خانواده‌ای بیمار داشتند و به پزشک مراجعه می‌کردند اما به دلیل نداشتن شناسنامه و به تبع نبود دفترچه بیمه نمی‌توانستند از مزایای خدمات درمانی استفاده کنند اما اکنون با اقدام دستگاه قضا این مشکل برطرف شده است.

وی بیان کرد: افراد دیگری هم هستند که علیرغم طی کردن مراحل سخت هنوز نتوانسته‌اند شناسنامه خود را دریافت کنند. با ورود دستگاه قضایی این روند به سرانجام رسیده و کار مردم انجام شده است که جای تشکر دارد.

۲۷ دی ماه سال ۱۴۰۰ بود که حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در نشست شورای عالی قوه قضاییه به موضوع افراد فاقد شناسنامه و مدارک هویتی که به‌نوبه خود مقوله‌ای آسیب‌زا و مولد جرم و تخلف است اشاره کرد و گفت: امروز تعداد محدودی از افراد جامعه، بدون شناسنامه و مدارک هویتی هستند و بدین واسطه مشکلاتی در زندگی اجتماعی آن‌ها ایجاد می‌شود و به‌عنوان شهروند از حقوق اولیه خود محروم می‌شوند و چه‌بسا بدین واسطه برای پیشبرد زندگی اجتماعی خود ناچار به امور خلاف قانون و جرم‌خیز متوسل شوند لذا در این رابطه باید معاونت اجتماعی قوه قضاییه ورود کرده و با بخش‌های مختلف دولت ازجمله وزارت کشور و سازمان ثبت‌احوال و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط جلساتی را برگزار کند تا بخشی از مشکلات در این زمینه مرتفع شود.

در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه در خصوص لزوم رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه، رئیس کل دادگستری هرمزگان طی روزهای گذشته در حاشیه سفر به شهرستان جاسک، با حضور در مسجد جامع امیرالمؤمنین شهر لیردف، شناسنامه‌های ۴۲ نفر از اهالی این منطقه را که طی سال‌های طولانی از نداشتن اوراق هویت رنج می‌بردند به آن‌ها تقدیم کرد.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار