تابناک-نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت:امروز لازم است که امامان جمعه به مسئله جمعیت ورود کنند ،رفع مشکلات ازدواج، ارائه تسهیلات در زمینه فرزندآوری، فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌ها و نخبگان از جمله راه‌کارهای افزایش رشد جمعیت محسوب می‌شود  
کد خبر: ۱۰۴۶۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱ 22 May 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده در همایش جمعیت که در تالار شهید آوینی شهر بندرعباس برگزار شد، اظهارداشت: قرآن کریم در آیات خود، متذکر می‌شود که اقتدار جامعه اسلامی با کثرت جمعیت محقق می‌شود.

 

وی، کثرت جمعیت را یکی از نعمات الهی دانست و عنوان کرد: سیاست نظام‌های استکباری در طول تاریخ، کاهش جمعیت نسل‌ها بوده است؛ چراکه تفرقه افکنی و پراکنده کردن جامعه در  نسل‌هایی که دارای جمعیت کمتری هستند، سهل‌تر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در خصوص جمعیت، ابراز کرد: حضرت آقا، مساله جمعیت برای کشور را یکی از عوامل قدرت می‌دانند و همواره در بیانات خود تاکید ویژه‌ای روی این موضوع دارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده بیان کرد: رفع مشکلات ازدواج، ارائه تسهیلات در زمینه فرزندآوری، فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌ها و نخبگان از جمله راه‌کارهای افزایش رشد جمعیت محسوب می‌شود.

 

وی، جمعیت در مناطق مرزی و جزایر یکی از عناصر بسیار مهم در تامین امنیت کشور دانست و خاطرنشان کرد:  هر چه سیاست‌های جمعیتی در مناطق مرزی بیشتر مورد توجه قرار گیرد به امنیت ملی کشور کمک می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که در مساله جمعیت با چندین جنگ جمعیتی در طول تاریخ روبرو بودیم، گفت: اولین جنگ جمعیتی که نظام استکباری بر علیه ایران رقم زد، دسیسه انگلیسی‌ها برای اعمال قحطی در کشور بود که منجر به کشته شدن حدود نیمی از جمعیت ایران شد. دومین جنگ آخر دوران رضا شاه بود که طرحی برای کاهش مساله جمعیت کشور مطرح شد. لوازم جلوگیری از بارداری نیز به کمک متفقین وارد ایران شد و انجمنی را نیز برای تحقق اهداف آن در ایران تاسیس کردند.

 

وی، با ذکر این نکته که جنگ جمعیت از دوران جنگ جهانی شروع شد و هنوز هم تمام نشده است، عنوان کرد: در حوزه سبک زندگی باید مساله جمعیت به صورت جدی مورد توجه و تاکید قرار گیرد و تاثیراتی که سبک زندگی بر کاهش یا افزایش نرخ جمعیت دارد، مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که جامعه جوان، کشور را پویا می‌کند، ابراز کرد: یکی از مولفه‌هایی که در دوران دفاع مقدس بر تمام ساز و برگ‌های ماشین جنگی صدام که از سوی تمام کشورهای مستکبر مورد حمایت قرار داشت پیروز شدیم، جمعیت جوان کشور بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که همه باید برای افزایش نرخ رشد جمعیت وارد میدان شوند و سهم خود را ایفا کنند، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان نبض علمی افزایش جمعیت نقش بسیار مهمی دارد و رسانه‌ها، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات باید به صورت جدی به مساله جمعیت ورود کنند تا حساسیت لازم در جامعه ایجاد شود.

انتهای پیام/ 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار