تابناک-مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان از راه‌اندازی دبیر خانه دائمی جشنهای زیر سایه خورشید در استان هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲ 18 June 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، حبیب بهادری مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان در اولین نشست نقد و بررسی برنامه‌های پانزدهمین دوره جشن‌های مردمی و بین‌اللملی زیرسایه خورشید استان هرمزگان در جمع دست‌اندرکاران این رویداد، ضمن تاکید بر ثمربخش بودن تلاش‌های همه اعضا در اجرای برنامه‌ها اظهارداشت: برآورد کلی ما از زیرسایه خورشید امسال مثبت بود چرا که بدون شک در یک رویداد بزرگی  که با مدت زمان کمی حدود ۱۲ روز  ۲۷۰ برنامه در آن اجرا می‌شود طبیعی است که یک‌سری برنامه‌ها هم با نقص همراه باشند اما ما نمی‌توانیم به خاطر نقایصی که در برخی برنامه‌ها وجود داشته است کل رویداد زیر سایه خورشید را تحت الشعاع قرار دهیم و زیر سوال ببریم.

 

وی افزود: این امر نافی تلاش بیشتر برای افزایش سطح کیفیت برنامه‌ها برای سال‌های آینده نیست از این رو بایست تلاش کنیم نظم در برنامه‌ها افزایش پیدا کند هر چند که یک زمان‌هایی هم تاخیر یکی دو ساعته در اجرای برنامه‌ها در دست ما نیست و ممکن است پیش‌آمد‌هایی این امر را ایجاد کند اما علی ای حال کلیت برنامه‌های اجرا شده خوب بوده است و از ۱۶ کانون خدمت رضوی استان حداقل ۱۰ کانون در دهه کرامت امسال برنامه‌های ویژه‌ای داشتند که نشان از فعال‌تر شدن کانون‌ها دارد. 

 

بهادری با تاکید بر اینکه باید ارتباط بین تیم‌های اجرایی زیرسایه خورشید در طول سال نیز حفظ شود گفت: لازم است نشست‌های دوره‌ای و ماهانه در طول سال برگزار شود تا از ظرفیت نیروهای پای‌کاری که حاضر هستند به عشق حضرت رضا علیه‌السلام در ایام دهه کرامت کار و زندگی خود را رها و صرف اجرای برنامه‌ها کنند در سایر ایام سال هم استفاده شود چرا که همچنین ظرفیتی کمتر به دست می‌آید. 

 

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان بیان‌کرد: در تلاش هستیم که بتوانیم دبیرخانه دائمی زیرسایه خورشید را در استان هرمزگان راه‌اندازی کنیم تا امور در این حوزه با قوام و تسلط بیشتری پیش رود و بیش از این بتوانیم از ظرفیت گروه‌های مردمی استفاده کنیم‌. 

 

بهادری در بخش دیگر سخنانش اظهارداشت:  حضور و تلاش‌های ما در زیرسایه خورشید باید منجر به معرفت‌افزایی و افزایش معرفت ما نسبت به حضرت رضا علیه‌السلام باشد لذا نباید به  این شکل باشد  که به واسطه حضور ما در معیت خدام و پرچم مقدس بارگاه منور حضرت علی‌بن موسی الرضا علیه السلام این امر برای ما عادی‌سازی شود، حق این است که توفیق خدمت در کاروانی که به نام اهل‌بیت عصمت و طهارت است را  به عنوان یک نعمت بزرگ تلقی کنیم که هر آن ممکن است به هر دلیلی از دست‌مان خارج شود لذا می‌بینیم عاشقان مشتاقی که سال‌های گذشته مجدانه با ما در این سنگر تلاش می‌کردند اما امسال دستشان از این دنیا کوتاه است. 

 

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان بیان‌کرد:  تواضع هم برای خدمت در دستگاه اهل بیت(ع) بسیار مهم است این امر در دستگاه حضرت رضا علیه‌السلام جایگاه ویژه‌ای دارد و جزو سیره آن حضرت است پس دچار غرور هم نباید شویم 

و بدانیم که اگر در راه اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) پیر شدیم این پیری در ظاهر است چرا که پا به سن گذاشتن و محاسن سفید کردن در دستگاه اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) اوج جوانی باطنی است.

 

وی خاطرنشان کرد: موضوع آموزش افراد دست‌اندر کار  در اجرای برنامه‌های دهه کرامت نیز بسیار مهم است لذا باید خادمیاران این حوزه را با آموزش‌های تخصصی به سطحی که می‌خواهیم برسانیم تا در سال‌های آینده مشکلی از بابت نیروی انسانی متخصص در حوزه‌های تخصصی مانند گرافیک، تدوین، فیلم ،عکس، خبر، تبلیغات و ... نداشته باشیم. 

 

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان در پایان تاکید‌کرد: یکی از امور ضروری این است که طرح آمایش زیرسایه خورشید آماده شود تا برنامه‌هایی که اجرایی می‌شوند سال‌های بعد دوباره تکرار نشوند و بتوانیم در جاهای جدید نیز مردم را از حضور کاروان منتفع کنیم.

 

بهادری عنوان‌کرد: اینکه ما می‌گوییم در بحث کارهای فرهنگی برای دستگاه اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) مشکل مالی نداریم از این بابت است که این ذوات مقدسه منبع تمام فیوضات و ثروت‌ها هستند و کلید تمام خزائن عالم در دست آن‌ها است لذا اگر چنین نبود امسال ما شاید حتی یک برنامه هم نمی‌توانستیم اجرا کنیم اما برنامه‌های ویژه‌ای همراه با سفره اطعام برگزار شد که تامین مالی آن با عنایت حضرت رضا علیه‌السلام انجام شد بنابراین ما باید به وظایف خود عمل کنیم تا کرامت اهل بیت(ع) شامل حال ما شود . 

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار