تابناک-مدیر بنادر و دریانوردی شهیدباهنر و شرق هرمزگان گفت: با از سر گیری فعالیت خط مسافری بین المللی بندر شهید باهنر_بندر شارجه بیش از چهار هزار نفر مسافر در این مسیر جابجا شدند.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷ 21 June 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی‌تختی  ظهر امروز در گفت‌وگوی رسانه‌ای با اشاره به آمار جابجایی مسافر و گردشگر در  بازه زمانی فروردین تا  خردادماه سال جاری گفت: بیشترین آمار ثبت شده در مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز بوده که آمارها رشد قابل ملاحضه‌ای رانسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

 

وی گفت: در جزیره هرمز نیز به لحاظ دارا بودن جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد با جابه‌جایی بیش از ۲۸۴ هزار مسافر و گردشگر در سه ماهه نخست سال، جایگاه دوم را بین بنادر مسافری شرق هرمزگان داشته است.

 

مدیر بنادر و دریانوردی شهیدباهنر و شرق هرمزگان تصریح کرد: در این مدت ۷۱۸ هزار و ۸۶۷ مسافر و گردشگر در مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز جابجا شده‌اند.

 

محمدحسینی‌تختی در خصوص افزایش تردد در مسیر بین المللی بندر شهید باهنر به بندر شارجه عنوان کرد: در مدت گذشته از سال با جابجایی ۴هزار و ۶۲ مسافر  از طریق این مسیر دریایی رشد چشمگیری به ثبت رسیده است که این میزان با آمادگی و دارا بودن زیرساخت های لازم در این بندر چند منظوره با افزایش تا سه سفر در هفته رشد خواهد یافت.

 

وی با بیان ایتکه بیشترین تمرکز سفرهای دریایی در آب‌های جنوبی ایران و به ویژه در مسیرهای دریایی هرمزگان قرار دارد، گفت: بنادر شهید باهنر، شهید حقانی و هرمز در استان هرمزگان با بهره‌مندی از پایانه فعال دریایی مجهز، از اصلی‌ترین بنادر ایران در انجام سفرهای داخلی و  بین المللی هستند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار