تابناک- همایش هرمزگان جوان در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت در بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ 22 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس صبح امروز طی مراسمی با حضور مسئولان استانی همایش هرمزگان جوان با هدف بررسی وضعیت بحران جمعیت در استان هرمزگان و فرهنگ سازی جهت شتاب در فرزندآوری برگزار شد.

نرگس منتظری تختی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در این مراسم ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه بحران جمعیت، حرکت جامعه به سمت افزایش جمعیت را دارای تاخیری ۱۰ ساله دانست و گفت: در چند سال پیش رو قبل از افتادن به تله جمعیتی باید تمام تلاش خود را به کار گیرم تا عقب ماندگی در حوزه جمعیت جبران شود.

وی افزود: امروز مسئله جمعیت و پیری آن خواب را از چشمان مقام معظم رهبری ربوده است و مهم‌ترین مسئله جامعه است لذا ما می‌خواهیم با این گردهمایی این مسئله را برای خود نیز به اهمیت بالایی برسانیم تا در عمل به آن کوتاهی نکنیم.

دکتر حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این مراسم ضمن ارائه آمار جمعیتی استان هرمزگان اظهارداشت: وضعیت جمعیت استان نسبت به کشور مطلوب است چرا که امروز امروز متوسط سن استان حدود ۲۷ سال است و این درحالی است که  نرخ جوانی جمعیت در کشور به ۳۱ سال رسیده است از این رو هرمزگان امروز جوان ترین استان کشور است.

وی در رابطه با نرخ باروری در استان نیز گفت: نرخ باروری بندرعباس در سال ۹۹  به ۱.۹ رسیده است و این روند کاهشی در همه شهرستان‌های استان در حال طی شدن است اما وضعیت شهرستان حاجی‌آباد از همه شهرستان‌ها بحرانی‌تر است لذا به طور کلی نرخ باروری در استان هرمزگان  ۲.۱ است.


احسان کامرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این همایش ضمن تبیین اهمیت جمعیت برای یک جامعه و نقش آن در توسعه بر لزوم پیگیری سیاست‌ها و قوانین ابلاغی در قانون جوانی جمعیت تاکید کرد.

وی در پایان تاکید‌کرد: بایستی تصمیم‌گیری برای وضعیت جمعیت در استان از حالت کلی‌گویی در بیاید و تصمیمات به صورت جزئی و متناسب با هر شهرستان اخذ شود و دستگاه‌های اجرایی نیز در حوزه فرهنگسازی به کمک این امر بیایند.

به گزارش تابناک در بخش پایانی این برنامه حجت‌الاسلام وافی پژوهشگر برتر حوزه جمعیت به سخنرانی و اجرای برنامه پرداخت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار