تابناک-استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه توسعه روابط اقتصادی میان ایران و قطر ایجاد می‌شود گفت:جام جهانی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های همکاری ایران و قطر است
کد خبر: ۱۰۵۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱ 22 June 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، عصر امروز مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان در ارتباط وبیناری با دکتر حمیدرضا دهقانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر فرصت‌های سرمایه گذاری هرمزگان را تشریح کرد.

 

مهندس دوستی با تبیین جایگاه اقتصادی هرمزگان و پتانسیل‌های بسیار مناسب این استان و نزدیکی با کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله کشور قطر خواستار توسعه بیشتر روابط اقتصادی میان بندرعباس و دوحه شد.

 

استاندار هرمزگان گفت: در بخش‌های شیلات و آبزی‌پروری، کشاورزی، صنعت، معدن، ترانزیت و تجارت هرمزگان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری دارد و آماده است با فراهم آوردن شرایط مناسب، سرمایه گذاران کشور قطر را به فعالیت در این استان ترغیب کند.

 

وی گردشگری هرمزگان را دیگر مزیت مهم این استان برشمرد و تصریح کرد: برقراری پروازهای دائمی میان بندرعباس و دوحه یک ظرفیت مناسب برای جابجایی توریست و گردشگر میان دو کشور است.

 

مهندس دوستی همچنین تسهیل سرمایه گذاری داخلی و خارجی را یکی از مهمترین اولویت‌های کاری خود در استان هرمزگان برشمرد و گفت: ما برای طرح‌های متنوع، زمینه مساعد همکاری و مشارکت با سرمایه‌گذاران را فراهم کرده‌ايم و به دنبال ایجاد چند شهر صنعتی از جمله شهر شیشه، سیلیس، شیلات و فولاد در هرمزگان هستیم که در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاران کشور قطر نیز می‌توانند ورود کنند.

 

وی توسعه روابط دانشگاهی میان بندرعباس - دوحه را دیگر هدف همکاری‌های دوجانبه عنوان کرد و ادامه داد: در حوزه دانشگاهی نیز این استان با دارا بودن پردیس‌های دانشگاهی آماده همکاری با دانشگاه‌های کشور قطر است.

 

استاندار هرمزگان ظرفیت جام جهانی را نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های همکاری میان ایران و قطر با محوریت استان هرمزگان دانست و گفت: در این زمینه هم طرح‌هایی برای ورود گردشگران به کشور و استقرار آنها در جزایر کیش و قشم وجود دارد که با همکاری قطر می‌توان آنها را عملیاتی کرد. 

 

دکتر حمیدرضا دهقانی سفیر ایران در قطر نیز در این ارتباط وبیناری با قدردانی از تلاش‌های استاندار هرمزگان به منظور توسعه فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای کشور و پیگیری مستمر وی در این خصوص گفت: کشور قطر یکی از کشورهای دوست و همسایه است که به منظور توسعه همکاری‌های دو جانبه با این کشور رایزنی‌های مختلفی انجام شده است. 

 

وی افزود: در بخش‌های مختلفی از جمله در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و غذایی، قطر می‌تواند به عنوان یکی از کشورهای مقصد صادرات مد نظر باشد و برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف و ظرفیت‌های دیگر نیز می‌توان با رایزنی دوجانبه امکان آن را فراهم کرد. 

 

سفیر ایران در قطر گفت: ارتقای کیفیت خط پرواز دوحه - بندرعباس و اتصال این خط پروازی به تهران می‌تواند زمینه استفاده بهتر از پرواز مستقیم ایران و قطر در راستای سفرهای ارزان‌تر نسبت به سایر خطوط را فراهم آورد. 

 

وی در راستای افزایش سفرهای گردشگران در جام جهانی از قطر به ایران پیشنهاد کرد: استان‌های جنوبی به ویژه جزایر قشم و کیش مقصدهای مرتبط با جام جهانی هستند که می‌توان با تولید محتوای مناسب یا ایجاد شبکه ماهواره‌ای به زبان انگلیسی و عربی برای شناساندن فرهنگ ایران و در کنار آن معرفی ویژگی‌های جام جهانی، کشورهای شرکت کننده، بازیکنان و سایر مواردی از این دست بهره برد تا گردشگران با شناخت مناسب بتوانند به ایران سفر کنند و با پروژه ایران هراسی نیز مقابله کرد. 

 

وی با ارائه پیشنهاد دیگری ادامه داد: برای افزایش استفاده از ظرفیت جام جهانی ایجاد مشوق‌هایی مانند سفر ارزان می‌تواند توریست‌های خارجی بیشتری را برای سفر به ایران ترغیب کند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار