تابناک-شرکت روی بندرعباس با پیگیری های مستمر مهندس دوستی استاندار هرمزگان، ظهر امروز با حضور استاندار هرمزگان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صمت هرمزگان و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی، احیاء و آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۰۵۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶ 26 June 2022

به گزارش تابناک هرمزگان؛ در حاشیه این بازدید استاندار هرمزگان اظهار داشت: شرکت روی به دلیل مشکلات مختلف که عمده ترین آن تامین مواد اولیه بود از 28 اردیبهشت 1400 پس از طی بحرانهایی، منجر به تعطیلی آن مجموعه شد.
مهندس مهدی دوستی در اشاره به استفاده از ظرفیتهای موجود، بیان داشت: تاکید این دولت بر فعال سازی واحدها راکدد از دیگر مزیتهایی است که می توان به آن اشاره کرد ، چرا که استفاده از ظرفیتهای موجود می تواند در زمان و هزینه، صرفه اقتصادی داشته باشد.
وی تصریح کرد: مشکلات این کارخانه اعم از تامین موارد اولیه ، در سفر ریاست جمهوری مطرح شد که با دستور مستقیم دکتر رئیسی این مشکل مرتفع و زمینه اشتغال بیش از 260 نفر از شهروندان این استان، امروز فراهم شد.
استاندار هرمزگان ضمن اشاره به برنامه ریزی جهت جلوگیری از بروز این گونه مشکلات افزود: کارخانه شرکت تولیدی روی بندرعباس مشکلات عدیده ای دارد که اهم آنها رفع مشکل فضای دپو، قراردادها و دیگر مسائل و مشکلات حقوقی است که میان تامین کننده و خود بنگاه وجود دارد.
مهندس دوستی افزود: اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به این بنگاه جهت تامین حجم بیشتری از مواد اولیه می تواند کمک بالقوه ای برای این مجموعه باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان نیز در حاشیه بازدید و احیاء این کارخانه افزود: این شرکت با سرمایه گذاری 139 میلیارد ریال، امروز توانست زمینه اشتغال بیش از 260 نفر به صورت مستقیم را فراهم نماید.
خلیل قاسمی اظهار داشت: محصولات تولیدی این شرکت کنسانتره روی و شمش روی است که ظرفیت سالیانه آن 22 هزار و 400 تن کنسانتره روی و 18 هزار تن شمش روی می باشد.
وی بیان داشت : از مشکلات عدیده این کارخانه که منجر به متوقف شدن تولید آن شد عدم امکان تامین خاک روی به عنوان مواد اولیه اصلی خط تولید شمش به دلیل کمبود خاک داخلی و عدم امکان رقابت با سایر شرکتها جهت خرید از بورس به دلیل بعد مسافت و همچنین هزینه بالای خاک وارداتی است.
قاسمی از اقدامات موثری که در راستای احیاء و راه اندازی مجدد این کارخانه را پایش مستمر واحد تولیدی و رصد وضعیت تولید، مکاتبات با شرکت تولیدی روی جهت اعلام نیاز نقدینگی و معرفی در خصوص بهره مندی از تسهیلات موجود، مکاتبه با مقام عالی وزارت صمت ، معاون وزیر وقت، رئیس سازمان ایمیدرو، در خصوص تخصیص سهمیه مناسب خاک از معادن استان زنجان، مطرح کردن موضوع این کارخانه و رسیدگی به آن در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان برشمرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن وت جارت هرمزگان در پایان اظهار داشت: سازمان صمت استان در خصوص پایداری تولید این شرکت خواستار تخصیص مستمر سهمیه خاک روی با عیار 20 درصد، خارج از فرآیند بورس برای شرکتهای تولید روی بندرعباس و ذوب و احیاء روی قشم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار