تابناک-لوله های دقیق آسیاکران با حضور استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صمت هرمزگان در دهه تولید و تجارت، افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۵۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶ 27 June 2022

به گزارش تابناک هرمزگان ؛ استاندار هرمزگان در حاشیه افتتاحیه این شرکت اظهار داشت: هرمزگان قطب سوم فولاد کشور است و براساس برنامه هایی که وجود دارد، کمتر از 5 سال آینده به قطب اول تبدیل خواهد شد.

مهندس مهدی دوستی ضمن تاکید به توسعه خوشه های صنعتی افزود: توسعه خوشه های صنعتی صنعت فولاد قطعا یکی از برنامه های اساسی ماست که می توان میزان اشتغالزایی بالایی در زنجیره پایین دستی فولاد و خوشه های مرتبط داشت.

وی بیان داشت: تولید لوله های دقیق توسط این کارخانه نه تنها بعنوان یکی از خوشه های انتهایی فولاد محسوب می شود ، بلکه می توان آن را حلقه بالادستی دیگر صنایع برشمرد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: محصول تولیدی این کارخانه یکی از مواد اولیه برای صنعت نفت و گاز، صنعت خودرو و دیگر صنایع کارخانه ای کشور است و از این بابت هم می تواند زنجیره های پسین و پیشین خود را فعال کند.

مهندس دوستی ضمن اشاره به پیگیری طرح توسعه این شرکت و تولیدات جدید، افزود: در بازدیدی که از کارخانه آسیا کران انجام شد، مجموعه ای از فعالیتها اعم از کارهای حرارتی، شیمیایی و مکانیکی در حال انجام است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در حاشیه افتتاحیه اعلام کرد: این شرکت با سرمایه گذاری بالغ بر 607 میلیارد ریال زمینه اشتغال 52 نفر به صورت مستقیم در بندرعباس را فراهم کرده است.

خلیل قاسمی افزود: شرکت آسیاکران تولید کننده لوله بدون درز دقیق ساده کربنی و کم آلیاژی است که ظرفیت تولید آن چهار هزار و 500 تن در سال است .

شایان ذکر است این کارخانه در زمینی به مساحت 22 هزار و 451 متر مربع و زیربنای چهارهزار و 998 مترمربع در شهرک صنعتی خلیج فارس مستقر است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار