تابناک-استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه صنایع پایین دستی حوزه نفت و گاز در هرمزگان ایجاد شود گفت: ایجاد شهر پتروپالایشی هرمزگان را با ظرفیتها و مزایای مشخص در دستورکار داریم.
کد خبر: ۱۰۵۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹ 06 July 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز با حضور در مجتمع پالایشگاهی نفت آفتاب بندرعباس، ضمن دیدار و گفتگو با مدیران و کارکنان این مجموعه بزرگ نفتی، از بخشهای فعال و بخشهای توسعهای در حال اجرای پالایشگاه بازدید کرد. 

 

استاندار هرمزگان در این بازدیدها ضمن اشاره به سفر دیماه سال گذشته ریاست محترم جمهوری به استان و تاکید آیت الله دکتر رئیسی بر توسعه صنایع پالایشگاهی بندرعباس، گفت: ایجاد شهر پتروپالایشی هرمزگان را با ظرفیتها و مزایای مشخص در دستورکار داریم.

 

 دوستی ارتقاء ضریب پیچیدگی پتروشیمی را مهم دانست و ادامه داد: تنوع محصولات در حلقه های پایین دستی پتروشیمی های خوراک مایع ظرفیت خوبی برای این ارتقاء محسوب می شوند. 

 

وی با اشاره به محصولات خام تولیدی در پالایشگاهها، ایجاد صنایع پایین دستی نفت و گاز را یکی از اولویتهای استان در حوزه توسعه پایدار برشمرد و گفت: ایجاد واحدهای خرد و زنجیرههای پایین دستی مرتبط با این حوزه می تواند علاوه بر افزایش درآمدها، زمینه توسعه و اشتغال بیشتر استان را فراهم آورد. 

 

استاندار هرمزگان همچنین در این بازدید، دغدغههای مدیران این پالایشگاه برای افزایش درآمدها و موانع پیشرو را شنید و راهکارهای رفع موانع صادرات در مسیر کمک به افزایش درآمدهای ارزی را ارائه کرد. 

 

*روابط عمومی استانداری هرمزگان*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار