تابناک-پروژه 1500 مترمکعبی آب شیرین کن قشم بااعتباری بالغ‌بر 90 میلیارد ریال، با کمک از توان نیروهای متخصص بومی، طراحی، مونتاژ و به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۵۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲ 20 July 2022

به گزارش تابناک هرمزگان این پروژه عصر امروز 28 تیرماه 1401 با حضور افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی، امام‌جمعه شهرستان قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام‌جمعه اهل سنت قشم، سرهنگ حجت امیری کیا، فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه قشم، سرهنگ دهقانی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان به همراه جمعی از معاونان و مدیران سازمان، مسوولان شهرستان و کارکنان شرکت آب، برق و تأسیسات قشم به بهره‌برداری رسید.

 

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این مراسم ضمن تقدیر از کارکنان پرتلاش شرکت آب، برق و تأسیسات قشم اظهار داشت: در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری، سال حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نام‌گذاری شده، نیروهای متخصص بومی قشم برای تأمین آب شرب و مردم جزیره درخور تحسین است.

 

 وی با اشاره به عملیاتی کردن پروژه مذکور در مدت 60 روز با کمتر از یک‌سوم هزینه برآوردی افزود: راه‌اندازی این پروژه ضمن صرفه‌جویی ارزی قابل‌توجه، تأکیدی بر توان جوانان کارآمد این سرزمین است.

 

فتح الهی ادامه داد: با اجرای این پروژه و تأمین 1500 مترمکعب آب شهرک امام حسن(ع) و مسکن مهر قشم و همچنین بازسازی و احیا هم‌زمان آب شیرین کن شهر درگهان که به افزایش تولید آب شرب منجر شده، بخشی از مشکل آب شهر درگهان رفع می‌شود.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: خوشبختانه در شهر قشم قطعی آب نداریم به‌جز در محلات قدیم که با مشکلاتی در شبکه آب‌رسانی مواجه بودیم که با همکاری مشترک شرکت آب، برق و تأسیسات  با شهرداری قشم در حال بازسازی شبکه آب‌رسانی و فاضلاب این  محلات هستیم.

 

 

 

رفع بی‌آبی در جزیره تا پایان سال

 

فتح الهی افزود: به همت مدیران آبفای استان و شخص استاندار توافق چهارجانبه‌ای با موافقت وزیر نیرو در حال انجام است که در این قرارداد، 5000 مترمکعب آب  تولیدی نیروگاه قشم مولد  به‌صورت تضمینی خریداری شده و به ظرفیت آب شرب شهر درگهان افزوده می‌شود.

 

 وی با اشاره به پروژه‌ای که توسط وزارت نیرو در روستای باسعیدو در حال انجام است، گفت:  این واحد 4000 مترمکعبی حداکثر تا پایان سال به بهره‌برداری رسیده و مشکلات مناطق غربی جزیره را در حوزه آب حل خواهد کرد.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تأکید کرد: نباید انتظار داشته باشیم در دولت مردمی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مشکل اصلی مردم در حوزه آب را برطرف کنیم ولی ما همه تلاش خودمان را برای رفع این مشکل انجام می‌دهیم.

 

فتح الهی در پایان خاطرنشان کرد که برای جبران عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته در جزیره نیاز به کار جهادی  است که تنها باهمت مسوولان و همراهی مردم قابل تحقق است.

 

در ادامه، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی، امام‌جمعه شهرستان قشم نیز با اشاره به این نکته که راز اصلی حیات، خدمت به مردم است بیان داشت: همت جوانان این مرزوبوم برای خدمت به مردم بسیار ارزشمند است و مردم باید قدردان این زحمات باشند.

 

شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام‌جمعه اهل سنت قشم نیز از تلاش‌های کارکنان خدوم شرکت آب، برق و تأسیسات قشم که شبانه‌روزی و بدون هیچ حاشیه‌ای برای تأمین نیاز آبی مردم  در حال تلاش‌اند، تقدیر کرد.

 

 

 

700 دلار صرفه‌جویی ارزی با تکیه‌بر توان متخصصان بومی

 

  شهرام داوری، مدیرعامل شرکت آب، برق و تأسیسات قشم نیز در این مراسم ضمن تجلیل از کارکنان این شرکت گفت: این پروژه باهدف آب‌رسانی به مردم جزیره به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، با دانش فنی بومی طراحی، مونتاژ و راه‌اندازی شد.

 

وی ادامه داد:  700 هزار دلار صرفه‌جویی ارزی در این پروژه مدیون متخصصان جوان بومی است که با دو ماه کار بی‌وقفه در گرمای زیاد، موفق به بهره‌برداری از این پروژه با رقم 90 میلیارد ریال اعتبار شدند که برای 2500 خانوار تأمین آب شرب می‌کند.

 

داوری در پایان این مراسم از فاز نخست طرح پلیس آب با نام "هویار" رونمایی کرد و گفت: هدف از رونمایی این طرح استفاده از ظرفیت کودکان دهه نود برای فرهنگ‌سازی درزمینه بهینه‌سازی الگوی مصرف آب در بین خانواده‌ها است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار