تابناک-نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت:سازمان صمت هرمزگان به افزایش سهم اشتغال بومیان در صنعت کمک کند ، کمک این مجموعه به اشتغال تاثیر بسزایی در زندگی جوانان بیکار دارد.
کد خبر: ۱۰۵۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳ 20 July 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان، که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه تولید، اظهارداشت: با توجه به ظرفیت‌های استان، باید تدبیری اندیشیده شود تا هرمزگان تنها به عنوان یک استان صنعتی شناخته نشود؛ چراکه تنوع ظرفیت‌های زیادی در هرمزگان وجود دارد.

 

وی، با ذکر این نکته که هرمزگان باید در آینده قطب صنعت و معدن در کشور شناخته شود، عنوان کرد: اقدامات لازم برای جذب و تسهیل امور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به خصوص در حوزه بروکراسی اداری در حوزه صنعت و معدن انجام شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به وجود برخی افراد منفعت طلب در بخش خصوصی، ابراز کرد: وجود افراد منفعت طلب در میان افراد مدعی سرمایه‌گذاری نباید ذهن مدیران را نسبت به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تغییر دهد چراکه افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از اهمیت بالایی در تحقق توسعه پایدار برخوردار است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به بالابودن میزان سرمایه‌های سرگردان در جامعه، تصریح کرد: باید به سرمایه‌گذاران داخلی اعتماد شود و در صورت تحقق این امر اقدامات بزرگی توسط سرمایه‌گذاران داخلی رقم خواهد خورد.

 

وی، با بیان این نکته که کارگاه‌هایی که به حوزه صنعت ورود کردند اما هیچ اقدامی را انجام نداده‌اند باید به صفر برسند، خاطرنشان کرد: افرادی هستند که وام و زمین را از دولت دریافت کرده‌اند اما سرمایه را وارد بازار سیاه و مشاغل کاذب کرده‌اند و بار تورمی به کشور تحمیل می‌کنند؛ از طرفی کارگاه را فعال نکرده‌اند که باید با این موارد برخورد شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ضمن تاکید بر تعیین و تکلیف کارگاه‌های غیر فعال، تشریح کرد: باید ساز و کاری طراحی شود، تا کارگاه‌های غیرفعال و راکد مورد بررسی قرار گیرند و اگر چالشی وجود دارد حل شود و در غیر این صورت سلب امتیاز و به شخص دیگری واگذار شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به اهمیت ارزیابی جدی مساله اهلیت‌‌سنجی متقاضیان فعالیت در حوزه صنعت و معدن، اظهارداشت: معادنی که به نام افراد مختلف ثبت شده‌اند اما هیچ فعالیتی انجام نمی‌دهند هم باید مورد بررسی قرار گیرند و به افرادی که دارای اهلیت هستند واگذار شود.

 

وی، با اشاره به سهم اشتغال صنایع کوچک و میانی، عنوان کرد: گسترش صنایع میانی و کوچک می‌تواند نقش بسیار موثری در بحث اشتغال و توسعه عمرانی استان هرمزگان داشته باید و باید به صورت جدی مورد تاکید قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ضمن تاکید بر اشتغال نیروهای بومی هرمزگان، ابراز کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان کمک کند تا سهم اشتغال بومیان در صنایع افزایش پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، اشتغال بومیان را یکی از عوامل مهم تحقق توسعه پایدار و متوازن دانست و تصریح کرد: در صورت هدایت صنایع بزرگ به سمت استقرار منابع مالی خود در بانک‌های هرمزگان، می‌توان توسعه متوازن در استان را انتظار داشت در غیر این صورت اگر توسعه هم محقق شود و لایه‌های پایین جامعه با چالش‌های اقتصادی روبرو باشند، شاهد یک نوع تضاد هستیم که باعث ایجاد بحران‌های اجتماعی می‌شود که در نهایت دامن‌گیر جامعه می‌شود. به همین جهت باید اشتغال نیروهای بومی و سرمایه‌گذاری در بانک‌های مستقر در هرمزگان همواره مورد تاکید قرار گیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار