تابناک-نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه استقرار صنایع بزرگ در هر استانی، باعث افزایش تورم، افزایش قیمت مسکن، افزایش آلودگی هوا، بروز چالش‌های اجتماعی متنوع می‌شود گفت:میزان ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع استان‌های دیگر نسبت به استان هرمزگان بسیار بیشتر است
کد خبر: ۱۰۵۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵ 21 July 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در دیدار مدیرعامل شرکت پالایشگاه نفت ستاره بندرعباس که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با ذکر این نکته که نفت ستاره بندرعباس نماد و تجلی‌بخش توانمندی‌ جوانان ایرانی است، اظهارداشت: اگر پالایشگاه نفت ستاره بندرعباس راه‌اندازی نمی‌شد، در دوران‌های مختلف تحریم‌هایی مربوط به واردات بنزین وضع می‌شد که کشور را با چالش‌های بزرگی روبرو می‌کرد اما خوشبختانه امروز یکی از صادر کننده‌های بنزین جهان است.

 

وی، ضمن تاکید بر فرآوری محصولات جدید، عنوان کرد: تقویت بخش پتروشیمی در پالایشگاه نفت ستاره بندرعباس کمک به جلوگیری از خام فروشی می‌کند و ارزش افزوده زیادی را برای کشور خلق می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به اهمیت ایفای مسئولیت‌های اجتماعی توسط صنایع مستقر در هرمزگان، ابراز کرد: با بررسی‌های که در بخش مسئولیت‌های اجتماعی استان‌های دیگر انجام داده‌ام، میزان ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع استان‌های دیگر نسبت به استان هرمزگان بسیار بیشتر است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صنایع مختلف در سراسر کشور در بخش‌های مختلف به ویژه ورزشی، ابراز کرد: به عنوان مثال در استان کرمان حدود چهار یا پنج تیم فوتبال سطح بالا داریم که هر کدام سالانه بیش از 100 میلیارد تومان هزینه می‌کنند. این تنها یک قلم از مسئولیت‌های اجتماعی صنایع کشور است که صنایع هرمزگان نیز باید مانند دیگر استان‌ها به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف ورود کنند.

 

وی، با ذکر این نکته که صنایع سراسر کشور به بخش‌های مختلف استانی که در آن مستقر هستند خدمات ارائه می‌کنند، خاطرنشان کرد: استقرار صنایع بزرگ در هر استانی، باعث افزایش تورم، افزایش قیمت مسکن، افزایش آلودگی هوا، بروز چالش‌های اجتماعی متنوع و ... می‌شود که توقع عموم مردم، حل بخش کوچکی از این مشکلات در استان است.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که ضریب فقر و فلاکت هرمزگان در کشور اول است، تشریح کرد: به رئیس جمهور هم اعلام کرده‌ام که اگر می‌خواهیم هرمزگان از این وضعیت اسف‌بار در حوزه فقر و اشتغال فاصله بگیرد باید در بودجه‌ سعی شود که اعتباراتی فراتر از نرم بودجه‌ریزی به استان هرمزگان اختصاص داده شود تا کمبودهای تاریخی جبران شود. از طرفی ایفای ویژه مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نیز می‌تواند راه‌گشا باشد که مورد تائید و تاکید رئیس جمهور نیز قرار گرفت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، اظهارداشت: مدیران صنایع باید به بررسی‌ میزان مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در استان‌های دیگر بپردازند و از صنایع آن استان‌ها برای افزایش سهم خود در بخش مسئولیت‌های اجتماعی الگو بگیرند.

 

وی، با ذکر این نکته که استان هرمزگان از نیروهای متخصص و فنی بسیار خوبی برخوردار داست، عنوان کرد: شرکت پالایشگاه نفت ستاره بندرعباس در جذب نیروهای جدید خود سهم ویژه‌ای را به نیروهای بومی استان هرمزگان اختصاص دهد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار