تابناک-بر اساس تفاهم‌نامه شرکت گاز استان هرمزگان و سازمان منطقه آزاد قشم در تیرماه سال جاری، تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی شهر قشم از نعمت گاز بهره مند می شود.
کد خبر: ۱۰۵۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ 21 July 2022

به گزارش تابناک هرمزگان،فواد حمزوی، مدیر عامل این شرکت ضمن اشاره به انعقاد تفاهم نامه شرکت گاز هرمزگان با سازمان منطقه آزاد قشم در تیرماه سال جاری، اظهار کرد: بر اساس شرایط مندرج در این تفاهم‌نامه، تا دوماه آینده، گازرسانی به فاز  دو شهر قشم آغاز و تا پایان سال آتی تمامی شهر قشم از نعمت گاز بهره‌مند می‌شود.

 

 

 

وی افزود:شرکت گاز استان هرمزگان با هدف جایگزینی سوخت مایع با سوخت پاک گاز،  نسبت به طراحی و اجرای عملیات گازرسانی به آب‌شیرین‌کن شهر قشم اقدام می‌کند تا روند تولید در این بخش با هزینه کمتر و رفاه بیشتری برای مردم همراه شود.

 

 

 

حمزوی اظهار کرد: همکاری در تأمین گاز شهرک صنعتی طولا و زمینه سازی تزریق گاز و بهره مندی شهرک صنعتی از گاز طبیعی به‌منظور دستیابی صنایع جزیره به سوخت ارزان و پاک و پایدار و کمک به افزایش روند تولید، از دو هفته آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

 

 

مدیر عامل شرکت گاز استان هرمزگان تصریح کرد:  گازرسانی به مجتمع‌های خدماتی روستاهای دفاری، حمیری و کابلی که بهره‌مندی روستای اطراف از این خدمات را به همراه خواهد داشت، از مفاد دیگر تفاهم‌نامه مذکور است.

 

 

 

وی  بیان کرد: پروژه گازرسانی به شهر سوزا، شهرک صنعتی شیلات و روستاهای اطراف این شهر نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ محقق شده و در گام بعدی و به‌منظور بهره‌مندی همه ساکنان جزیره از خدمات رفاهی، شهرهای لافت، طبل و رمکان و روستاهای اطراف این مناطق نیز در لیست پروژه‌های گازرسانی قرار دارند.

 

 

 

حمزوی افزود: با توجه به اجرای خط انتقال گاز  ۳۰ اینچ بندرعباس به قشم توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، شرکت گاز استان هرمزگان نسبت به همکاری در پیگیری به منظور تسریع این خط انتقال گاز  برای تامین پایدارخوراک گاز صنایع پتروشیمی و نیروگاه های جزیره قشم، برابر برنامه زمانبندی اقدام خواهد کرد.

 

 

 

مدیر عامل شرکت گاز استان هرمزگان اظهار کرد : هدف از ایجاد زیرساخت های گازرسانی و توسعه اشتراک پذیری گاز، تغییر سبک زندگی مردم به سمت رفاه اجتماعی بهتر و ایمنی بیش تر، اشتغالزایی،  استفاده بهینه از مزایای جایگزینی گاز طبیعی با سوخت مایع(ارزآوری)، صرفه جویی اقتصادی و رعایت نکات زیست محیطی است.

 

 

 

گفتنی است در این مراسم، افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز ضمن تشکر از اقدامات شرکت گاز استان هرمزگان عقد این تفاهم نامه را فرصتی برای رشد و شکوفایی جزیره اعلام کرد.

 

 

 

شایان ذکر است  اعتبار این تفاهم نامه به مدت سه سال از تاریخ امضاء خواهد بود که در صورت توافق طرفین با تنظیم الحاقیه قابل تمدید می باشد.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار