تابناک- سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان با بیان اینکه بایست مراکز آموزشی غیر فعال، فعال شوند کمبود نیروی انسانی را یکی از چالش‌های خود در این مسیر دانست.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴ 25 July 2022

به گزارش تابناک هرمزگان رضا علیزاده  در نشست خبری به مناسبت هفته مهارت، اظهار داشت:‌ هرمزگان دارای ۷۴ کارگاه دولتی ثبت شده در پرتال سازمان فنی و حرفه‌ای است که تنها ۳۷ کارگاه فعال هستند.

 

وی علت غیر فعال بودن سایر کارگاه ها را کمبود نیروی انسانی و مربی برای آموزش عنوان کرد و ادامه داد:‌ بایستی همه کارگاه‌های غیرفعال را فعال کرد که یکی از راه‌های تحقق این برنامه واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی است.

 

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان با بیان اینکه عضو کمیته واگذاری بوده است، اضافه کرد: از بخش خصوصی به جای اجاره، تعهد آموزش رایگان می‌گیریم که این اتفاق در بندرعباس و میناب رخ داده است.

 

علیزاده با اذعان به اینکه برخی خانوارها توان مالی مناسبی برای پرداخت شهریه آموزشگاه‌های آزاد را ندارند، گفت: برخی خانواده‌ها هم توان مالی مناسبی دارند و مرکز آموزشی فناوری اطلاعات و ارتباطات این اداره کل در سال آخر فعالیت خود تنها یک مربی داشت، باید ببینیم آیا نگهداری مرکز با این شرایط و نبود مربی منطقی است.

 

علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این اداره کل با کمبود شدید نیروی انسانی برای فعال کردن کارگاه ها روبرو بوده و درصدد است مجوز استخدام نیرو دریافت کند.

 

وی افزود: نیروهای انسانی این اداره کل فراتر از وظایفی سازمانی‌شان کار می‌کنند و این اداره کل دارای ۱۱۷ نفر رسمی، ۹ نیروی پیمانی مربی حق التدریس، ۵۶ نفر نیروی قراردادی است.

 

 ۲۵۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای، ۱۵ مرکز جوار، ۱۰ مرکز در پادگان، هفت مرکز در زندان به همراه ۹ مرکز آموزش دولتی ثابت و ۲ مرکز سیار شهری آموزش های مهارتی را به مهارت جویان در این استان آموزش می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار