آئین کلنگ زنی عملیات احداث پل پیامبر اعظم (ص) اتصال بلوار شهید رجایی به آزاد راه شهيد رجايی با حضور استاندار هرمزگان، شهردار بندرعباس، فرماندار بندرعباس، تابناک -رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس، جمعی از مسئولان استانی و شهرستان و مدیران شهرداری برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸ 24 July 2022

به گزارش تابناک از بندرعباس، استاندار هرمزگان در این آیین بیان داشت :شهرک پیامبر اعظم(ص) با توجه به وسعت و تراكم مانند يك شهر و دومين شهر بزرگ استان می باشد و لازم است طرح های ویژه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های این منطقه در نظرگرفته شود تامشکلات فعلی آن در حوزه آب ، راه، مدرسه و کلاس درس بصورت جدی پیگیری و رفع شود.
مهدی دوستی گفت: موضوع مهم بعدی ساماندهی میدان سایت پیامبر اعظم است که در تلاش هستیم باتوجه به تامین اعتبارموردنیاز اين پروژه طی چند ماه آینده آغازشود.
استاندار هرمزگان برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب را حق ساکنان این منطقه دانست و تاکیدکرد: باتوجه به اتفاق نظر و همدلی خوبی که بین شورای شهر ، شهرداری و استانداری وجود دارد امیدواریم محدودیت‌های شهر برطرف شود و گشايش هایی در مسیر رشد زندگی مردم رقم بخورد.
وی با اشاره به تامین زمین مناسب برای احداث پارک افزود: در راستای ایجاد فضاهای تفریحی مناسب به یاری خدا و با همت شهرداری بزودی پارک بزرگ جنگلی در محدوده پنجعلی نیز کلنگ زنی خواهدشد.
مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در اين مراسم اظهار کرد: امروز با کلنگ زنی عملیات احداث پل پیامبر اعظم (ص)یکی از رويدادهای مهم ومثبت توسعه شهر برای شهروندان بندرعباسی رقم خورد.


نوبانی بیان داشت: با احداث و بهره برداری از این پل، بار ترافیکی بلوارهای منتهی به غرب شهر بندرعباس کاهش پیدا می كند و با توجه به اینکه اين پل مهم راه دسترسی نزديكتری به صنایع غرب و بندر شهيد رجايی محسوب ميشود کارکنان و کارمندان اين مجموعه ها نزديكتر ايمن تر و با حداقل ترافيك ميتوانند از اين مسير استفاده نمايند.
این مقام مسئول افزود: افتتاح این پل در آينده می تواند باعث تسهیل درکاهش تصادفات و ترافیک شود.
نوبانی گفت: شهرداری بندرعباس در راستای خدمت رسانی به شهروندان گام های موثری را برداشته است كه حمایت و پشتیبانی شورای اسلامی شهر بندرعباس در اين مسير تاثير بسزايي داشته و از اعضای محترم شورا در خصوص همراهی و همكاری در به ثمر نشستن پروژه ها و برنامه ها به خصوص عمليات احداث پل پيامبر اعظم (ص)قدر دانی می نمايم
نوبانی اذعان داشت: در هفته دولت پروژه های متعددی نظیر، افتتاح پارک ساحلی، کلنگ زنی شهربازی و همچنین نهضت آسفالت و بازگشایی معابر را خواهيم داشت
و قطعا با تلاش و كوشش و جديت در اداره امور درخواستهای مردم برای توسعه شهر محقق خواهد شد.

شهردار بندرعباس بیان داشت: از حمایت ها و پشتیبانی های استاندار هرمزگان در ارتباط با احداث پل پیامبر اعظم(ص) و همچنین تامین مبلغ ۶۰ میلیارد تومان از ۱۱۰ میلیارد تومان هزينه این پروژه تشکر و قدردانی می کنم.
نوبانی با اشاره و تشريح جزييات اين پروژه گفت: عمليات اجراي اين پل ۱۸ ماه به طول می انجامد و شرکت توسعه ایثار سبلان پيمانكار این پروژه است.
شهردار بندرعباس گفت: پل دارای ۱۲ دهنه و حجم بتن ریزی آن ۹ هزارو ۸۰۰ متر مکعب و بالغ بر ۲۵۲ تن آهن آلات برای ساخت پل مذکور استفاده می شود.
وی در ادامه اظهار داشت: حجم خاکریزی و خاکبرداری حدود ۸۱ هزار متر مکعب و عرض آسفالت ۱۰ متر است و با افتتاح این پل، بلوار شهيد رجايی از بن بست خارج و به آزاد راه بزرگ شهيد رجايی وصل می شود.

نوبانی در پایان تصریح کرد: شهرداری بندرعباس به عنوان مجری طرح های عمرانی شهر بازوی توانمند و پيش رو در حوزه های مختلف عمرانی است.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این آیین گفت:همراهی استاندار و مجموعه دولت با شورای شهر و شهرداری بندرعباس می تواند اتفاقات خوبی را برای شهر بندرعباس و شهروندان رقم بزند.
فاطمه جراره افزود: احداث این پل نقش بسزایی در کاهش ترافیک میدان باهنر، پل سایت و بلوار پاسداران دارد و اگر این پل در زمان مقرر اعلام شده افتتاح شود شیرینی خدمتی که برای شهروندان انجام می دهیم دو چندان می شود.
جراره گفت: اگر در كنار شورای شهر و شهرداری همراهی و همکاری دیگر ارگان ها و سازمان ها را داشته باشيم قطعا و حتما پروژه هایی که به شهروندان وعده بهره برداری می دهیم در موعد مقرر به سر انجام و بهره برداری خواهد رسيد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار