در نیمه اول سال جاری محقق شد؛
تابناک- مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از طراحی، ساخت و بازسازی ۱۲۰۰ قطعه تخصصی از ابتدای سال جاری تاکنون در این نیروگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ 21 September 2022

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان: داریوش محمودی عنوان کرد: با توجه به شرایط تحریم و موانع موجود در تأمین قطعات خارجی، استفاده از توان‌مندی‌های ساخت داخل بهترین گزینه برای تأمین قطعات، جهت تولید برق پایدار در این نیروگاه است که حرکت در مسیر ساخت داخل موجب حمایت از تولیدکننده‌های داخلی، کمک به اشتغال و صرفه‌جویی ارزی خواهد شد.

 

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: این مجموعه در نیمه اول امسال، موفق به بومی‌سازی بیش از ۱۲۰۰ قطعه مهم کوچک و بزرگ نیروگاهی شده که علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، گام بسیار مهمی در عرصه افزایش دانش این بخش مهم صنعت برق کشور برداشته است.

 

وی بیان کرد: در این بازه زمانی قطعات یدکی ولوهای آب‌شیرین‌کن، نازل تفلونی و هدر آب‌پاش آب‌شیرین‌کن، قطعات بانداسکرین، توری، قرقره، زنجیر بانداسکرین، ساخته شده است.

 

محمودی در ادامه افزود: هوزینگ مکانیکال‌سیل، کاسه‌نمد، قطعات کمپرسور شامل: اینترکولر سوپاپ ولوها، رینگ پیستون‌ها، گلندهای روغن، دیافراگم، شاتون، شفت و پیستون کمپرسور فیلترهای هوا، قطعات پوسته یاتاقان بانداسکرین، یاتاقان و پوسته یاتاقان G.R.FAN، پروانه پمپ بلودان آب‌شیرین‌کن، کمربند و نازل جهت انشعاب جدید مسیر آب دریا در کلرزنی، ساپورت های داخلی تانک میکس‌بد، استم اکچویتور کنترل‌والو آب‌شیرین‌کن، پولی کمپرسور هیدروژن، شافت پمپ بلودان آب‌شیرین‌کن در این مدت توسط متخصصان داخلی نیروگاه بومی‌سازی شده است.

 

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در پایان خاطرنشان کرد: نیروگاه بندرعباس با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات‌ساعت بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور است که ضمن تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بخشی از قطعات مورد نیاز خود را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود طراحی و مورد ساخت و بازسازی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار