محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی:
تابناک-رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اساس امنیت و اقتدار ما موشک‌ها، ناوها و تجهیزات نیستند بلکه مردم و قلب‌های آن‌هاست، گفت: دشمنان می‌دانند که اگر ما را تهدید کنند، تهدید می‌شوند و اگر اقدام کنند، اقدام خواهیم کرد و پاسخ خواهیم داد.
کد خبر: ۱۰۶۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵ 22 September 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک از بندرعباس، محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم رژه ملی قوای مسلح کشورمان در بندرعباس اظهار کرد: امروز به روح امام راحلی سلام و درود می فرستیم که او مردی الهی بود که جز برای خدا کلامی نگفت و گامی برنداشت و این روحیه مقاومت و اخلاص و مبتنی و متکی بر سنت‌های الهی و خودباوری امام بود که توانست در این مقطع از زمان هم باعث تجدید حیات مجدد اسلام و هم عزت مسلمین شد.

وی افزود: همه ما استقلال، عزت و آزادی و افتخار کشور عزیز کشورمان را مدیون رشادت‌ها و مجاهدت‌های نیروهای مسلح که امنیت کشور را فراهم ساختند. امنیتی که اگر نباشد هیچ پیشرفت و توسعه شکل نخواهد گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی به وجود برخی ناامنی‌ها در کشورهای مختلف جهان، خاطرنشان کرد: امروز این امنیت در کشورمان در سایه اقتدار نیروهای مسلح ماست که به نقطه اوج بازدارندگی رسیده‌اند که می‌توانند از کیان کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند.

قالیباف با مهم خواندن دوران دفاع مقدس، آن را الگویی خواند و بیان داشت: وقتی انقلاب به پیروزی رسید، چه دشمنان داخلی و چه دشمنان خارجی با تعابیری قبل از شروع جنگ از عدم ضرورت وجود نیروهای مسلح سخن می‌گفتند و حتی تجهیزات نظامی در حال خرید  را فاقد ضرورت می‌دانستند اما ما چند ماه بعد در معرض یک تهدید و تجاوز قرار گرفتیم و آنها نقشه شان این بود که انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کنند و در برابر ملتی که بیدار شده بود و در برار استعمار و استکبار ایستاده بود، آن را با یک جنگ نابهنگام از پای در بیاورند.

وی دفاع مقدس را به تمام معنا مقدس خواند و گفت: همه می دانیم که جنگ همراه با خشونت و خسارت است اما دفاع مقدس برای ما تولید یک فرهنگ عظیم کرد که ملتی با تکیه بر فرهنگ قرآنی و اهل بیت، در دوران دفاع مقدس با همه وجود ارزش فرهنگ جهاد و شهادت را فهم کردیم و تولید فرهنگ عظیم بسیج را نیز مدیون دفاع مقدس هستیم.

 

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به تجارت بر آمده از دوران دفاع مقدس اشاره و از خلاقیت، نوآوری، مدیریت، شجاعت و قدرت فرماندهی و سازماندهی در برابر همه قدرت‌های شرق و غرب به عنوان بخشی از دستاوردهای آن یاد کرد و بیان داشت: دفاع مقدس افتخار آزادگان عالم شد.

وی اقتدار امروز نیروهای مسلح کشورمان در زمین و هوا و دریا را نیز حاصل تکیه بر فرهنگ دوران دفاع مقدس، روش‌ها و تعالیمی خواند که الگوی به تمام معنای ایرانی و اسلامی است.

قالیباف تأکید کرد: اگر علم و تکنولوژی و صنعت حاکم در عرصه نظامی کشورمان در میان 10 کشور اول دنیا می‌ببنیم و این بازدارندگی عظیم خلق شده، درس گرفته از دوران دفاع مقدس است و امروز همه ما هستیم که در عرصه های دیگر اداره کشور اگر تأسی به فرهنگ دوران دفاع مقدس بر دو اصل مردم داری و پایه محور بودن مردم و تکیه به سنت های الهی داشته باشیم، در عرصه های اقتصادی نیز موفق خواهیم شد.

وی گفت: دشمنان می‌دانند که اگر ما را تهدید کنند، تهدید می‌شوند و اگر اقدام کنند، اقدام خواهیم کرد و پاسخ خواهیم داد و این قدرت را از توان بازدارندگی بدست آورده‌ایم و امروز امنیت در جنوب غرب آسیا و خلیج فارس مدیون ایران است و ناامنی های زمانی از بین خواهد رفت که قدرت های فرامنطقه‌ای این منطقه را ترک کنند.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: ما کشورهای اسلامی می‌توانیم با گفت‌وگو مسائل را حل و فصل کنیم و امنیت فراگیر برای همه امت‌های اسلامی فراهم کینم. امروز کشورهای فرامنطقه‌ای برای دفاع از یک رژیم منحوس صهیونیستی، منطقه را به ناامنی کشانده‌اند و برای چپاول امکانات، این جا را ناامن کرده‌اند لذا ما امیدواریم که بتوانیم در سایه این امنیتی که برقرار است، در راستای عمق بخشی انقلاب اسلامی در میان امت اسلامی و در کشورمان گام برداریم.

قالیباف گفت: اساس امنیت و اقتدار ما موشک‌ها و ناوها و تانک‌ها و مانورها و تجهیزات ما نیستند بلکه اساس امنیت کشورما مردم و دل‌ها و قلب‌های مردم ما است. نظام ما مردمی و برخواسته از مکتب قرآن و اهل بیت است و ما هر کجا هستیم خادم این مردم هستیم و حوزه نفوذ و قدرت ما و تداوم ثبات و امنیت کشور نیازمند این هستیم که بعد از خدای بزرگ، تکیه به مردم و خدمتگزار مردم باشیم.

وی در پایان عنوان کرد: ناامیدی در فرهنگ شیطانی است و ما همیشه به آینده امیدواریم و به تلاش و مجاهدت بیشتر در جنگ اقتصادی و شناختی که دشمن بر ملت ما تحمیل کرده است و در این جنگ همه توان خود را به میدان آورده، مطمئنیم با تکیه به سنت های الهی و مردم مان به موفقیت خواهیم رسید.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار