تابناک- به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت هنرمند فقید دامک نیک، شب شعر عاشورایی با حضور شعرای آیینی استان در تماشاخانه جزیره هرمز برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱ 24 September 2022

به گزارش تابناک از بندرعباس، فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) هرمز گفت: امروز زبان شعر می‌تواند کمک بزرگی برای معرفی مقاومت هشت ساله ما باشد، مقاومتی که ویژگی آن عشق، علم و عقل بود.


سرگرد پاسدار حجت الله سالاری افزود: هشت سال دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین عرصه‌های انقلاب محسوب می‌شود؛ هنگامه‌ای که مردم ایران در اتحادی بی‌نظیر و یکپارچه به مصاف با دشمن متجاوز رفتند و برای حفظ و پاسداری از خاک وطن؛ همه عشق، ایثار و شجاعت خود را خاصلانه تقدیم کشور کردند.

وحید امیری نماینده ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در جزیره هرمز نیز هدف از برگزاری برنامه‌های فرهنگی دفاع مقدس را انتقال و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده دانست و گفت: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس همواره به عنوان یک عامل بازدارنده مطرح است که دشمن به کیان اسلام طمعی نداشته باشد.

دامک نیک کارگردان، نویسنده و بازیگر تئاتر جزیره هرمز، سال ۱۳۹۴ در حین اجرای نقش شمر در نمایش نمادین خورشید بر سر نی و هنگامی که ۴۶ سال داشت بر اثر حمله قلبی به دیار باقی شتافت.در این مراسم از خانواده هنرمند فقید دامک نیک و شماری از شاعران قدردانی شد.

انتهای پیام// 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار