مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان خبر داد
تابناک-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: ۵۹۰ میلیارد ریال برای افتتاح ۶ طرح گردشگری آماده بهره‌برداری در هفته گردشگری هزینه شده است.
کد خبر: ۱۰۶۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱ 26 September 2022

به گزارش تابناک از بندرعباس، سهراب بناوند اظهار داشت: این طرح‌ها شامل ۲ سفره‌خانه سنتی، ۲ مجتمع گردشگری یکی در جزیره هرمز و دیگری در دشت امام و دفتر خدمات مسافرتی و موسسه آموزش گردشگری و آشپزی در بندرعباس می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد سفره‌خانه‌های سنتی در هرمزگان با افتتاح‌های هفته گردشگری به ۶۳ سفره‌خانه، تعداد مجتمع‌های گردشگری به ۴۴ مجتمع و دفاتر خدمات مسافرتی هم به ۸۸ دفتر افزایش خواهد یافت، البته در این آمار مناطق آزاد لحاظ نشده است.

وی اضافه کرد: همچنین زمینه اشتغال مستقیم ۹۵ نفر با بهره‌برداری این مراکز گردشگری فراهم شده است و امید می‌رود به صورت غیر مستقیم تعداد بیشتری مشغول به کار شوند.

* برگزار ی جشنواره گردشگری ساحلی مکُران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان همچنین گفت: برای اجرای نخستین جشنواره گردشگری ساحلی مَکُران با همکاری شهرداری‌های سیریک و جاسک در هفته گردشگری برنامه‌ریزی شده که براساس این برنامه هفتم و هشتم مهرماه روزهای خاطره انگیزی برای مردم حاضر در این شهرهای ساحلی خواهد شد.

بناوند اشاره کرد:‌ کارگاه‌های آموزشی یک‌روزه ویژه دهیاران روستای هدف گردشگری و کارگاه آموزشی پرنده‌نگری ویژه کودکان هم جزو برنامه‌های آموزشی این هفته برای فعالان و علاقه‌مندان به صنعت گردشگری است.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته گردشگری «رویش اندیشه‌های نو» است، گفت: شاید چیزی که برای ما بسیار عادی و روزمره شده باشد برای گردشگر داخلی و خارجی جذاب بوده و تاثیر موثری بر اقتصاد منطقه داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی پرنده نگری ویژه کودکان در ساحل پارک ولایت روز دهم مهر ماه برگزار می شود.

از سال ۱۹۸۰ سازمان جهانی گردشگری ۲۷ سپتامبر مصادف با پنجم مهرماه را به عنوان روز جهانی گردشگری نامگذاری کرده است و در ایران از ۶ تا ۱۱ مهرماه به مناسبت هفته گردشگری برنامه‌های متعددی برگزار می‌شود.

برنامه‌های هفته گردشگری هرمزگان از ۶ تا ۱۲ مهر ماه اجرا می‌شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار