تابناک_خبرگزاری جمهوری اسلامی هرمزگان و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس، در راستای تبیین ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس، تفاهم‌نامه‌ همکاری امضا کردند.
کد خبر: ۱۰۶۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۰ 27 September 2022

به گزارش تابناک از بندرعباس، این تفاهم‌نامه‌ روز دوشنبه و در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس در محل خبرگزاری جمهوری اسلامی هرمزگان بین اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و خبرگزاری جمهوری اسلامی هرمزگان با هدف تولید محتوا و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و آرمان‌های انقلاب اسلامی با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزایش روحیه ایثار و معنویت در فضای سایبری و استخراج وصایا و خاطرات شهدا، رزمندگان و ایثارگران دوران هشت ساله دفاع مقدس به امضا رسید.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان در ابتدای این آیین گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی هرمزگان در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نمره قابل قبولی دارد.

 

عطا ناوکی افزود: اگر اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت به درستی در جامعه ترویج و فرهنگ سازی شده بود، امروز شاهد بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در کشور نبودیم.

 

وی بر ضرورت توجه به الگوها و قهرمان‌های حوزه ایثار و شهادت به کودکان و نوجوانان و نسل آینده تاکید و از شهید علیرضا آرمات دانش‌آموز ۱۶ساله این استان در دوران دفاع مقدس یاد کرد که با وجود سن کم اما به گفته پدرش هرگز نماز شبش ترک نمی‌شد و سوم مهرماه سال ۶۴ در نیزارهای منطقه هورالعظیم براثر انفجار نارنجک بدنش در آتش نیزارها می‌سوزد و به شهادت می‌رسد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان گفت: در هشت سال دفاع مقدس نمونه‌های زیادی از این قهرمانان که حتی امام خمینی(ره) را از نزدیک هم ندیده بودند، اما به ندای امام در دفاع مقدس با جان و دل لبیک گفتند، داشتیم که در راه دفاع از سرزمین‌، هویت، قرآن، مکتب عاشورا و برای ماندگاری تمامی ارزش‌های دین اسلام به سوی جبهه‌ها شتافتند.

 

ناوکی با اشاره به تجمعات و اغتشاشات اخیر و استفاده دشمن از حضور برخی نوجوانان و جوانان در پیشبرد اهداف شوم خود در این آشوب‌ها، توصیه کرد: اگر می‌خواهیم جوانان خود را از خطرات و آسیب‌های این نوع آشوب‌ها نجات دهیم همه باید از ظرفیت رسانه‌ و فضای مجازی برای اشاعه الگوها و قهرمانان شهید وصیت‌نامه‌های آنان به نسل حال و آینده استفاده کنیم.

 

وی با بیان اینکه زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدای ما بهترین درس زندگی برای کودکان و نوجوانان است، یادآور شد: تمامی هدف دشمن در این آشوب‌ها پمپاژ افکار منفی به نوجوانان و جوانان علیه نظام، انقلاب و شهدا است، آنها در اتاق‌های فکر خود برای کودکان و نوجوانان و نسل آینده این کشور نسخه می‌نویسند و ما باید در این خصوص هوشیار باشیم.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان افزود: استخراج وصایا و خاطرات شهدا و تولید محتوای مناسب با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از سوی کارشناسان فرهنگی بنیاد شهید و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی بخشی از جهاد تبیین است.

 

کمیل بهشتیان، سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی هرمزگان نیز در این آیین اظهار داشت: کار در حوزه ایثار و شهادت را یکی از وظایف ذاتی خود می‌دانیم و انعقاد این تفاهمنامه باعث می‌شود همکاران ما با در اختیار داشتن وصیت‌نامه‌های شهدا بتوانند به نحو مطلوب و شایسته‌ای نسبت به تبیین و معرفی تفکر ارزشمند شهدا اقدام کنند.

 

وی تصریح کرد: امروز ایران اسلامی با جانفشانیِ جگرگوشه‌های پدران و مادران شجاع و با ایمان سرزمین‌مان به این اقتدار رسیده است و در جنگ نرم نیز می‌طلبد هر فرد و رسانه‌ای که دل در گرو میهن دارد به میدان بیاید تا نسل جدید ما با اهداف والای انقلاب و آرمان‌های امام و شهدا آشنا شوند.

انتهای پیام/

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار