با پیگیری قضایی پس از 2 سال صورت گرفت
تابناک- رئیس کل دادگستری هرمزگان از ترخیص محموله الکل مورد نیاز بخش دارویی کشور پس از ۲ سال معطلی با پیگیری دستگاه قضایی در بندر شهید رجایی بندرعباس خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳ 28 September 2022

 

 

به گزارش تابناک از بندرعباس، مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری هرمزگان در گفت‌وگوی رسانه‌ای با اشاره به معطلی دو ساله یک محموله بزرگ الکل در بندر شهید رجایی بندرعباس و نیاز صنایع بهداشتی و دارویی کشور به آن، گفت: با توجه به دستورات مهم و تخصصی رئیس قوه قضائیه در سفر به استان هرمزگان مبنی بر لزوم پیگیری و نظارت بر نحوه ورود، نگهداری و ترخیص کالا در بنادر و گمرکات، در نتیجه بازرسی‌های انجام شده از بندر شهید رجایی با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوطه، محموله مذکور شناسایی و با دستور مقام قضایی توسط سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ترخیص شد.

وی تصریح کرد: این محموله بزرگ الکل وارداتی پس از بارگیری به وسیله چهار دستگاه کامیون به صاحبان کالا تحویل داده شده است.

طی یک سال اخیر دهها محموله بزرگ کالاهای مهم و مورد نیاز کشور با رصد به موقع دادگستری هرمزگان در بندر شهید رجایی شناسایی و با دستور قضایی ترخیص شده است.

برخی رویه‌های نادرست در فرآیند واردات کالا به بنادر کشور و مشخص نبودن نوع کالای وارداتی و نیز عدم اتصال سامانه‌های سازمان بنادر به گمرکات سبب ناهماهنگی‌هایی شده که به گفته کارشناسان امر در صورت اتصال سامانه موجودی کالاها و نوع کالاهای موجود در بنادر به سامانه گمرکی کشور، بساط بسیاری از مفاسد اقتصادی برچیده خواهد شد.

پایان پیام//

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار